31 maart 2021

38 [11] Drenthe: rondje langs hun bedden

Nee, ik heb me vergist. Drenthe is niks. Blijf hier weg. Het is niet mooi, er wordt armoedig gewoond, overal liggen keien niks te doen, de veel te smalle fietspaden zijn niet coronaveilig en in de bossen laten ze omgevallen bomen gewoon liggen. Weg hier!

Als een pad dan eindelijk wat breder is, dan laten de Drenten hun paard uit. Nee, Drenthe, daar moet je wegblijven.
Seks met dieren verboden? In Drenthe richten ze er een standbeeld voor op.
Maar nu serieuzer. We verlieten het Dwingelderveld voor een fietstocht van 50 km - met accu's - langs drie hunebedden. Van knooppunt naar knooppunt. Onderaan vind je de route. Werkelijk overal is het hier schitterend mooi en vrijwel overal rijd je over een vrijliggend fietspad.
We zien twee bosmuisjes scharrelen. Bij de camper zien we er ook nog één: fotograferen is niet gelukt.
Het eerste van de drie hunebedden die we vandaag passeren. Twee liggen er vlak bij elkaar, de derde verderop in de uitgezette route.


Ik ging vandaag de hunebedden te lijf met de standaard 18-55mm, de 14 mm groothoek en de 55-200 mm lichte tele. Zou ik een dag mee kunnen doorbrengen...
Een boterham bij een hunebed: komend weekend wordt het vast een stuk drukker.
Nog eentje dan, met de groothoek. Hunebedden: alles zullen we er nooit van te weten komen.
Protestantse kerk. Met een aparte klokkentoren. Ik kon de verleiding maar nauwelijks weerstaan een ruk aan het touw te geven. Als mijn eigen protest.
Een sluisje gaan we ook nog over.
De route. Uitgezet met Fietsknooppunten, opgeslagen in Outdooractive (Android).

Na 50 km zijn we weer op de camping. Morgen naar huis.
Met pijn in het hart - want Drenthe is fantastisch!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen