03 maart 2021

Neusverkouden: corona...?

De dag van onze thuisreis werd ik vrij onverwachts neusverkouden: het bleef stromen, onderbroken door niesen. Toch maar besloten een coronatest aan te vragen, hoewel ik geenszins zat te wachten op een wattenstaaf tot in mijn hersenpan.

Vanmorgen kon ik al terecht, tien minuten fietsen van hier. Het was niet druk, precies om 9:15 uur was ik aan de beurt en om half elf las ik de uitslag al via Digid: geen corona, de uitslag is negatief. Er kwam daarna ook nog een e-mail binnen. Het lijkt allemaal prima geregeld, wat mij betreft.

Een andere uitslag zou me trouwens behoorlijk hebben verbaasd en verontust: al dagen zijn we samen in de camper, wandelend en fietsend en amper iemand ontmoetend. En corona buiten oplopen, op afstand van mensen, is nauwelijks mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten