27 maart 2021

Trip 38 [7] Drenthe - hagelbuien in Dwingeloo

Vanmorgen in Lauwersoog waren we snel klaar: ik heb nog steeds 'vertrekken-met-de-caravan' in het hoofd en dat is gewoon aardig wat meer werk. Nu is het alles in kastjes en laden doen, ramen en dakluiken dicht, stoelen omdraaien en starten maar.

Er stond behoorlijk wat wind op de Kustweg. Ik hoop dat maat A. met zijn caravan daar niet te veel last van heeft. Rond het middaguur kwamen we in Dwingeloo aan, waar we gelijk maar even de voorraad eten en drinken aanvulden. Het plan was dat op de fiets te doen, maar het hagelt hier steeds... Als ik net het snoer uitrol volgt er weer zo'n bui.

De kentekenregistratie bij de slagboom werkte voortreffelijk. We staan op een camperplekje op het terrein. Stroom (10 Amp.) en water voor de deur, verharde banen voor de wielen. De ook onderweg meegenomen kibbeling smaakte voortreffelijk.

Intussen dus de bus hier geparkeerd. De huisjes achter ons zijn nog niet bezet. Sowieso nog niet veel volk gezien hier.
Om de tien minuten een hagelbui: het is geen goed moment voor een wandeling.

Automaat
Vanmorgen vond ik de semi-automaat wat langzaam schakelen. Zie op internet dat er zeker mensen zijn met versnellingsbakproblemen, maar ik ken er ook die er honderdduizenden kilometers probleemloos mee rondrijden. Na een tussenstop lijkt alles weer normaal te functioneren. Even in de gaten houden maar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten