23 maart 2021

Trip 38 [3] Lauwersmeer: verrekijkers en Schiermonnikoog

22 maart
Het is 's nachts goed donker op camping Lauwersoog en ook doodstil in deze tijd. Er is maar een enkeling op het terrein. Waar zijn al die mensen met tijd en een caravan of camper?
Het sanitair is hier keurig, water halen kan vlakbij. Er wordt stevig gewerkt op het terrein: er komen ook camperplaatsen bij, vermoed ik. Rondom de camper hoor ik vogeltjes zingen: de heggemus, roodborst, lijster, vink. 
Vanmorgen ga ik verrekijkers vergelijken, dus als de vogeltjes nog even willen blijven... Even later zitten er op 80 cm van het raam enkele staartmeesjes: wat een plaatjes zijn dat!
De verrekijkertest houdt A. en mij wel even bezig. De aanleiding is de introductie van een nieuwe serie Bynolyt kijkers. Opmerkelijke uitkomst: de - oudere - Pentax blijkt de minste van de vier kijkers die we vergelijken.
In de middag krijgen we bezoek van J. uit Heerenveen. Vriend die mij vaak vergezelde tijdens motorreportages en die ik leerde kennen tijdens een fotoworkshop die ik in Zuid-Afrika verzorgde. Altijd fijn hem weer te zien. 

23 maart
Met de fiets naar Schiermonnikoog. Veerboot (vier personen, vier fietsen, 95 euro) en fietsen maar (route op de telefoon - op het fietsstuur). Hier en daar een meeneemkoffie. We genieten van de zon, de stilte, de vogels, de frisse lucht.
Ik mag foto's maken in een klein huisje, dat vakantiegangers kunnen huren.
Wat een leuke dag is dit...
Meer foto's hieronder.
Ik fotografeerde de gevel ernaast. "Fotografeer je ons niet?" Natuurlijk wel.
De veerboot komt ons en onze fietsen weer ophalen.
Heerlijk fietsen op Schiermonnikoog.
Het lijkt wel een stofwolk... Het brede strand van Schiermonnikoog.
Van vriend Jaap uit Heerenveen kregen we een Fries suikerbrood. Een paar plakken gingen natuurlijk mee naar Schiermonnikoog.
De wind komt steeds uit dezelfde richting.
Een huisje op Schiermonnikoog. De eigenares (91) verhuurt het aan vakantiegangers.
Geen auto's op Schiermonnikoog - wel overal vrijliggende fietspaden.
Twee stoelen en een meerpaal.
Vrienden A. en R. En muts C.
Vakantiehuisje.

Aankomst op Schiermonnikoog.

De Schiere monnik.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten