03 september 2022

Trip 75 [6] Afscheid - terug naar Nederland

Barst   Gisteren sloten Adrie en ik onze dagen fotograferen op de Lünenburgse Heide af met een pizza en een glas wijn op de camping. Vanmorgen opruimen en wegrijden. Na er nog even achter te komen dat de Sprite caravan een scheur in zijn panoramaraam heeft. 'Dat moet die knal zijn geweest', bedenkt Adrie zich ineens. Foutje in de constructie - wordt onder garantie vervangen, vernamen we intussen. 

Systeem   Heerlijk, zo'n weekje zonder al te veel verplichtingen. Met aangenaam gezelschap, dat ook graag fotografeert. Met een zware spiegelreflex. Die volgens mij geen beter beeld oplevert dan mijn lichte systeemcamera. Zeker gisteren in het Panzemuseum zijn de voordelen van de systeemcamera duidelijk: los van het gewicht hoef ik met 640 ISO geen ruis te onderdrukken en dankzij stabilisatie in lens en camera zijn de beelden haarscherp. De 400 ISO van de spiegelreflex geeft wel wat ruis en heeft geen enkele stabilisatie - en dat zie je terug in de (on)scherpte. Het Panzermuseum: dat smeekt om zwart-wit!

De rit naar Nederland, via Osnabrück, verliep rustig, zonder files. Een keer tanken, twee keer koffie en een lunch aan boord met de broodjes nog van de camping.

In Nederland besloot ik op zo'n anderhalf uur van Dordrecht - daar wil ik morgen Dordrecht Open bezoeken - een overnachtingsplek te zoeken. Dat werd camping "de Wapenberg" in Ugchelen. Ik druk op de bel van de receptie en een stem antwoordt: ik kom er aan.

Beleefd   "Waarmee kan ik u helpen?", zegt ze, met een blik op de camper gericht. Ik besluit me in te houden, al ligt een 'Wat denk je zelf?' voor de hand. "Een overnachting graag." O, ik weet niet of ik nog plaats heb. Ik ga even kijken. Ze duikt achter een computer en zegt: "Nee, ik heb geen plaats meer." Weer houd ik me in. Want ik had willen zeggen: "Dat weet je toch zó wel? Je hebt toch een keer de laatste plek uitgegeven?"

Vol   Landgoedcamping Westerwolde is vlakbij. De receptie is daar dagelijks maar heel even bezet, maar er hangt een telefoonnummer. Twee zelfs. Het tweede wordt opgenomen. "Nee, ik heb geen plaats meer." Nou, ook geen parkeerplekje, ik heb niets nodig...? "Rij maar langs het gebouw, dan zie je links een caravan. Daar mag je wel bij staan." Fijn. Na mij komen hier nog twee campers bij: hoezo vol?


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten