04 september 2022

Trip 75 [7 en slot] Landgoed Westerwolde en Dordrecht

Telefoonfoto - verkeerd bewerkt...
Mooi begin   Het programma Spiegelzaal op NPORadio 4. Landgoed Westerwolde, met de schuifdeur open, zicht op bos en - verdroogd - gras. De afwas gedaan, wasgoed bij elkaar gestopt. Het campertoilet weer leeg en fris. Koffie met een Digestive. Een roodborstje op mijn schoen buiten, dat mij even verbaasd aankijkt maar vervolgens nog een minuut blijft zitten. De zon is er ook weer. Veel mooier kan een zondag niet beginnen.

Rol   Aan de andere kant: het tentenveld van de camping. Het lijkt wel of ik in een film uit de jaren zestig sta. Louter tenten, kleine en iets grotere. De bungalowtent 'van vroeger' ontbreekt: het zijn allemaal 'zadeldakken'. Het type kampeerder is ook anders dan je aantreft in caravans en campers. Veel jonge gezinnen, kleine kinderen. Maar ook pubers, die gisterenavond laat in het donker veel plezier hadden. Dit is ook nog een camping zonder toiletpapier in het sanitair. Zó jaren zestig...

Dordrecht Open: nog de hele week
Mengelberg  
Gisterenavond een flinke ruk gegeven aan mijn verhaal over Willem Mengelberg in Zwitserland. Thuis de foto's erbij zoeken en de tekst nog wat aanvullen/corrigeren.

Beest   Ik lag gisterenavond in mijn bed te lezen - weer een Agatha Christie - toen ik wat voelde kriebelen op mijn been. Aanvankelijk schonk ik er geen aandacht aan, maar ineens werd het wel véél gekriebel. Licht aan, een beest! Gelukkig vond ik het snel en had ik het even snel te pakken. Ja, als Zij er niet is moet ik wel.

Mw. Tak van Tak Caravans
Betalen   Om half elf kan ik hier op Landgoedcamping Westerwolde afrekenen. Daarna rijd ik naar Dordrecht voor een bezoek aan Dordrecht Open. Fendt caravans, Hobby caravans en Hobby kampeerauto's. Leuk om enkele bekenden te ontmoeten en daarmee een praatje te maken.

Misleidend   Dordrecht Open verkoopt zichzelf met: 'Beleef het complete caravan programma van Hobby en Fendt Mis het niet! Alle primeurs worden getoond.' Maar dat is jokkebrokken: zo staat er maar één camper (halfintegraal op Citroën). Geen VW - terwijl dat de mooiste nieuweling is. De onderstaande foto maakte ik deze week tijdens de CaravanSalon in Düsseldorf. Deze staat dus niet in Dordrecht.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen