07 september 2022

Trip 76 [3] Onweer, Heusden en NKC

Heusden is een erg leuk stadje - met geschiedenis.
Flits   Rond 23 uur gisteren lag ik in bed toen het begon te weerlichten. Nog even heb ik overwogen om er uit te gaan voor foto's, maar uiteindelijk deed ik dat niet. Even later brak de hel los (tikkie overdreven) met windvlagen die de bus deden schudden, regen en gedonder. Dat heeft best lang geduurd en het gaf zoveel lawaai dat ik de radio naast mijn oor amper meer hoorde. Dat ik er toch uitging - uit mijn bed althans - was om de beide dakluiken te sluiten en één raam. Vanmorgen ziet het er allemaal weer vriendelijk uit...

NKC   De Nederlandse Kampeerauto Club is erg bezig met duurzaamheid. Laat ik voorop stellen dat ik dit erg goed vind. Wij camperaars dieselen nog en natuurlijk moet dat veranderen. Daar wordt door veel fabrikanten ook serieus aan gewerkt. Maar: met duurzaamheid bezig zijn en redacteuren van De Kampeerauto naar Stuttgart laten vliegen, dat gaat er bij mij niet in. Directeur Stan Stolwerk van de NKC vond het niet leuk toen ik hem daarmee confronteerde. Voor straf mag ik nu geen jurylid meer zijn voor de NKC Kampeerauto van het Jaar. 

Beugelen   Dat neemt niet weg dat bij de NKC ook veel leuke mensen zijn aangesloten. Zoals de organisatoren van het Beugelweekend - waarbij wij ook aanwezig voor hand- en spandiensten.

App   In de Kampeerauto van de NKC staan leuke en nuttige artikelen. Zoals deze app. Alleen jammer dat ik deze niet kan vinden. In 'mijn' Android app-winkel zit-ie niet. (Of zoek ik niet goed?)

Opmerkelijk   Maar er staan ook onzinstukken in, zoals in het laatste nummer het stuk over fietsaccu's opladen met de huishoudaccu. Een grotere accu geeft minder problemen, concludeert de schrijver. Nou, dat had ik toch echt niet verwacht...



Duur   De NKC is een financieel gezonde club. Maar het tijdschrift wordt grotendeels door vrijwilligers bij elkaar geschreven, juryleden krijgen geen vergoeding voor hun tijd en ja, stagiaires zijn een stuk goedkoper dan echte werknemers.




 


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen