16 september 2022

Trip 77 [7] 's-Hertogenbosch - Noordbrabants museum en Bossche bollen

Bezetting   Fijne stad, Den Bosch. Of 's-Hertogenbosch. We zijn vanmorgen op de CP aangekomen: op hun website is dagelijks de actuele bezetting te zien van de 66 - geloof ik - plaatsen. En die informatie klopt: plek genoeg, ook aan het begin van de avond nog. Vanaf de CP loop je in twintig minuten naar het CS en het centrum van de stad.

Telefoonfoto Pixel 4A
 

 

 

Camperplaats   We hebben wel even de paraplu nodig gehad, op weg naar het centrum. Maar uiteindelijk viel het best mee, al 'beloofde' de luchten heel; veel nattigheid.

Aanuit   Handig: stroom aanzetten hier met Aanuit app. Ik zie dat er een aan staat zonder stekker erin: ik maak er maar geen misbruik van. Wel aan denken: UIT zetten bij vertrek.Kosten: EUR 0,50 per kW.

 


Museum   Ons doel: het Noordbrabants museum. Veel informatie rond Vincent van Gogh. En natuurlijk ook werk van hem. Blijft fascinerend. Net als de 17e en 18e eeuwse meesters. En ook later: neem Jan Sluijters. Als geboren en getogen Bosschenaar is Jan Sluijters (1881-1957) een belangrijke kunstenaar voor Het Noordbrabants Museum. In deze stad zette de jonge schilder zijn eerste stappen richting het kunstenaarschap, waarna hij uitgroeide tot een meester van het Nederlands modernisme. 

Trompet   Net toen ik een foto wilde maken stond de trompettist op. Maar met die bank ernaast levert dat ook wel weer een apart beeld op.




Telefoonfoto Pixel 4A




Bol   Een bezoek aan Den Bosch is niet compleet zonder een Bossche bol van Jan de Groot. Ons bezoek werd vandaag compleet...

 

 

 

 

 

Telefoonfoto Pixel 4A
 

St. Jan   In het Designmuseum deze 'opgevouwen' St. Jan. Heel bijzonder...


Boom   In de tuin van het Noordbrabants museum staat een indrukwekkende boom.

Kunst   Van sommige werken vraag ik me - als niet-kenner, en daar komt het ook door - af waarom dit hier hangt.




 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen