08 september 2022

Trip 77 Accuproblemen en daarna camperplaats Oirschot

Ontladen   Na twee nachten zonder stroom stond de 125 Ah PowerXtreme lithiumaccu op 60%. Omdat ik benieuwd was hoeveel meer een uurtje rijden zou opleveren keek ik onderweg op de app. Discharging, gaf deze aan. Pardon, ik rijd: er zou dan 20 tot 30 A bij moeten komen!

Als niet-technicus vind ik dit
angstaanjagende beelden
Topdealer   Toch maar even langs dealer Mobiledrôme & Partners bij Roosendaal gereden, alvorens de volgende trip aan te vangen. Nou, dat werd even zoeken... twee man en via de telefoon iemand van PowerXtreme (denk ik). Alles werd doorgemeten, er werd even een andere booster  aangesloten, zekeringen werden warm... maar de accu bleef ontladen.

Camperplaats Oirschot: een juweeltje
Zeker   Uiteindelijk bleek het een zekering, op een plek waar ik nooit gezocht zou hebben: net boven de vloer rechts waar de schuifdeur in het slot valt. Een zekering van 30 Amp., die kennelijk de permanente 30 Amp. van de booster niet aankan en langzaam was gaan smelten. Er zit nu een zekering van 40 Amp. in: alles werkt weer!

Dank   Veel dank, mannen van Mobiledrôme! En inderdaad: gelukkig gebeurde dit niet in Noorwegen. Of Frankrijk. Of...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten