22 januari 2023

Trip 82 [5] Via Wouw naar Boulogne-sur-Mer

Tol Voor ons vertrek drinken we nog even koffie in Wouw. Bij 'het jonge gezin' van dochter Rebecca laten we ook een auto achter. We nemen de tunnel met tol, richting Brugge. "Is Spanje die kant uit?", vraag ik de dame achter de kassa. 'Ja', lacht ze, 'gewoon alsmaar rechtuit.' In Jabbeke wordt het tijd voor de lunch. De temperatuur loopt op naar drie graden - we vertrokken met nul. Het wegdek in België is hier en daar ontstellend slecht, vol gaten. De ontbijtbox die we op CP De Rucphense Weide kochten blijkt meer dan goed gevuld! Prima en leuk extraatje. Kunnen andere CP's nog wat van leren. De temperatuur blijft stijgen, tot zelfs 8 graden. Met zon. We rijden intussen langs de kust: eerst België, even later Frankrijk.

Nacht 1 Aire de camping car Boulogne-sur-Mer.
De TomTom Camper kreeg een update - en nu zie ik geen campings en camperplaatsen meer. Gelukkig is dat snel verholpen, al is de interface in deze geen toppunt van logica. In Boulogne-sur-Mer zijn camperplaatsen, daar pikken we er een van. De slagboom gaat omhoog als ik de EUR 9,60 heb overgemaakt in een machine. Voor dat bedrag mogen we hier 24 uur aan de kust staan.
Een mevrouw klopt aan, Vlaams horen we direct. "Ik zie dat jullie ook een Adria hebben. Wij hebben een foutmelding en nu doet het opstapje het niet meer, dus we kunnen ook niet weg." Ik zeg toe dat ik even de net ingeschonken koffie opdrink en dan kom kijken. Bij het openen van eerst de rechter voordeur zie ik het al: de hoofdschakelaar staat verkeerd. Wellicht tegenaan gestoten. Zonder dat iemand het ziet zet ik deze goed en ga via de schuifdeur naar binnen. Na een blik op het paneel zeg ik: "Ja, maar hij staat ook niet op de juiste tijd." Even draaien en vervolgens: "Even kijken of het opstapje het nu doet." Haha, die gezichten. 'Voilá, u heeft gouden handen.' Nou, geenszins, maar ik heb wel de hoofdschakelaar aangezet. Dat helpt erg...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten