14 november 2021

Trip 60 [2] Dwingeloo: interview en wandeling

Interview   Vanmorgen om 11:00 uur had ik een afspraak voor een 'Mijn camper en ik' in Autoweek Campers. Stipt op tijd reed de nu nog lege Mercedes Sprinter het Camperparc Stee in Lhee (bij Dwingeloo) op, waar ik sinds gisteren sta. Leuk gesprek, mooie plannen met de bus, die in maart 2022 klaar moet zijn. Knap hoor, als je dat allemaal - in elk geval voor het grootste deel -  zelf kan! 

Bitterkoekjes   Na het gesprek en een paar boterhammen ben ik nog even een stukje gaan lopen. Zonder camera: het is zwaar bewolkt dus zo 'plat' als een dubbeltje. De telefoon zorgt voor enkele beelden. Uiteindelijk werden het toch nog ruim zeven kilometers, onderbroken in Grand Café de Brink door een koffiestop inclusief een puntje bosbessentaart met bitterkoekjes. (Wat ik daarvan vond. Ze overwegen het in het assortiment op te nemen. Doen, heb ik geadviseerd!)

Marktplaats   Bij 'thuiskomst' zie ik dat er een bod is gedaan op mijn Fuji X-T3, via Marktplaats. We chatten wat heen en weer en worden het eens. Dat betekent dat hier de X-T4 in aantocht is. Kan ik me erg op verheugen!

Dwingeloo   War een prachtige omgeving is dit toch! Het dorpje zelf (met Aldi en AH: deze laatste was zelfs open vandaag), maar ook als je eruit loopt, richting het Nationaal park Dwingelderveld. Waar ik morgen heen ga. Hieronder enkele foto's uit de telefoon (Pixel 4A).

Mooi oudje. In 'de herfst' van zijn bestaan. In alle opzichten.
Sinterklaas en Zwarte (..) Piet zijn ook in Dwingeloo gearriveerd, zie ik. Wie weet zit er vannacht een Piet op het dak van de camper...
Hier hoort een mooi verhaal bij. 
In de Drentse plaats Dwingeloo staat de Sint-Nicolaaskerk (Nederlands Hervormde Kerk). Deze kerk is beroemd vanwege zijn opvallende torenspits, die de vorm heeft van een ui (of in het Drents: een siepel). De Drentse sage getiteld 'De Juffer van Batinghe' is een fictief verhaal waarin een verklaring wordt gegeven voor die fascinerende torenspits.
De voormalige pastorie in Dwingeloo. Gebouwd in 1868 naar ontwerp van de Groninger stadsbouwmeester J.G. van Beusekom en gelegen in de nabijheid van de eveneens beschermde NH-kerk. Beide gebouwen vallen binnen het beschermd gezicht Dwingeloo.
Het is best fris. Maar dan kun je nog steeds best dorst hebben.

Zwammen op een berkenstam. Dat vastleggen gaat met een camera natuurlijk beter. 

Hoe lang zou dit voertuig hier al staan?
Als ik hier wandel vliegen er voortdurend lawaai makende groepen ganzen over.
Na zeven heerlijk frisse wandelkilometers zie ik achter dit prachtige hek het Camperparc Stee in Lhee weer liggen. Waar ik tijdens het eten gelijk de F1 in Brazilië kan volgen. Wat een schitterende inhaalactie van Hamilton op Verstappen...  







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen