23 november 2021

Trip 61 [3] Eendenborst, Van Gogh en dementie in Concertgebouw

Fuji   Gisterenavond een drie uren durend webinar bekeken van Tom Reuvers over alle instellingen van Fuji camera's. Zeer verhelderend. 

Maan   Na een hele zonnige dag gisteren kwam er ook een heerlijk heldere nacht. Toch maar even naar buiten met camera en statief. De maan stond er prachtig bij, over het water zie je vanaf camping Zeeburg een ander deel van Amsterdam (Zeeburgereiland denk ik).

Adria   Ook de bus onder het maanlicht gefotografeerd. Op de foto rechts in de kantlijn heb ik er met software nog een sterrenhemel boven gezet. Best aardig op deze pagina, leek mij.


Telefoonfoto's   Vandaag stonden het Van Gogh museum en het Concertgebouw op de agenda. Geen dag om de fototas mee te nemen, nu er ook geen bewaakte garderobe is in het Concertgebouw. Alle foto's van vandaag zijn dus telefoonfoto's (Pixel 4A).

Slachtpartij   Vanmorgen kregen we bij de bus bezoek van enkele families eend. Erg tam - ik heb overwogen... want eendenborst is heerlijk!

IJs   In Amsterdam kan al worden geschaatst. Het levert een heel Hollands plaatje op.

Herinnering   Dit is natuurlijk niet het meest belangwekkende schilderij van Vincent van Gogh. Maar toevallig wel het schilderij dat 'eeuwenlang' in de huiskamer van mijn ouders hing. Een kopie, ga daar maar vanuit.

Rijks   Mooi zicht op het Rijksmuseum vanuit het Van Goghmuseum.
Fraai trappenhuis in het Van Goghmuseum.

De aardappeleters. Vast een meesterwerk, maar ik vind het niet zo mooi. Nou ja, als jet omzet naar zwart-wit dan wordt het beter...














Op weg naar het Concertgebouw.

Dementie en muziek: daar ging het vanavond over in de Kleine zaal van het Concertgebouw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten