16 november 2021

Trip 60 [4] En de boer hij ploegde voort...

Boer   Wie kent het gedicht van J.W.F. Werumeus Buning niet: De ballade van den boer. Daar moest ik aan denken bij het plan dat ik vandaag had een biologische boer te fotograferen tijdens het ploegen met paarden. Maar helaas: ik trof wel de ploeg, maar niet de boer en zijn paard(en) aan. De boer is zichtbaar nog niet klaar. Ik heb 'em nog gebeld, maar kreeg een antwoordapparaat waarin ik mijn nummer doorgaf. Helaas helaas.

Portret   Het is vandaag waterkoud, vochtig en bewolkt. Tijd voor boodschappen en, onverwachts, nog een Autoweek Campers portret. Leuk echtpaar met een mooie Hobby halfintegraal - een camper die je niet al te vaak ziet.

Rund   Op weg naar de bioboer en zijn ploeg kwam ik dit rund tegen. Het stond daar wel erg mooi te staan, omgeven door de herfst.
Waterraaf   De honderden kleine koikarpers in de vijver van Camperparc Stee in Lhee in Dwingeloo zijn een lekkernij voor reigers en deze supervisser, de aalscholver (Phalacrocorax carbo), ook wel scholver, scholverd, schollevaar, waterraaf of koolgans genaamd.

Morgen rijd ik hier weg naar Tynaarlo voor een bedrijfsreportage en, als ik tijd genoeg heb, voor een hunebed. Daarna land ik op CP Afslag Nagele, omdat ik donderdag een bedrijf in Urk wil bezoeken. Het dorp waar vaccineren niet maar comazuipen wel populair is. Ik trek daar voor alle zekerheid dus maar een ballon over mijn hoofd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten