13 november 2021

Trip 60 Nationaal park Dwingelderveld (Drenthe)

Perfecte CP in Lhee, bij Dwingeloo (2 km). Onze
bus staat net links van de linkse boom.
Drenthe   We waren er samen al eerder dit jaar (eind maart, trip 38), in het Nationale park Dwingelderveld. Nu Zij een (mid)week met vriendinnen op pad is zie ik mijn kans schoon: camper uit de stalling, tandenborstel, wandelschoenen, fiets, onderbroeken, proviand en camera's in de Adria Twin proppen en op weg naar mooi Drenthe. Op de PC thuis heb ik alvast fiets- en wandelroutes uitgezet en verzameld (knooppunten, RouteYou). Nu alleen nog aangename omstandigheden en geen lange dagen met alleen regen, zoals onlangs in het Westerwald.

Genoeg plaats   Het is best een stukje rijden, vanuit West-Brabant. Maar ik heb het er graag voor over. Op deze CP waren we nog niet eerder. Plek genoeg nu, maar zeker niet leeg. Inchecken doe je zelf, met een ingenieuze automaat bij de ingang. Maar eigenaar Jan Bloemerts kwam me ook begroeten. Ik koos een plekje aan de vijver, waarin  aan het einde van de middag honderden - kleine - koikarpers werden losgelaten. Er zitten al goudvissen in. Weten de reigers en aalscholvers uit de buurt ook...

Veren   De rit naar TopPlatz Camperparc Stee in Lhee verliep probleemloos. Ik blijf me blij verbazen over het rijcomfort door de CarSupport veren en schokdempers. 
Onderweg iets gegeten bij La Place. Dit keer niet zo lekker als anders: ik zal het melden.

Autoweek Morgen ontvang ik hier een stel met een buscamper-in-aanbouw. Voor een portret in de serie Mijn camper en ik in Autoweek Campers. Als dat klaar is liggen er bij de redactie weer drie op de plank. Ik ga proberen er in de winter nog één te maken, in Oostenrijk.
Woensdag heb ik een afspraak voor een bedrijfsreportage in Tynaarlo. Daar rijd ik met de bus heen. Of ik daarna terugrijd naar hier of niet beslis ik later.


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen