02 november 2021

Trip 59 Herfst in het Westerwald

Wachtendonk   Direct na het NKC-weekend [Trip 58] in Heerle ben ik naar huis gereden om overbodige spullen uit te laden en nieuwe voorraden in te laden. Het begon die middag te regenen en dat hield niet meer op. Op maandag had ik een afspraak met fotomaat Steven, die in het Westerwald een stacaravan heeft. Samen gaan we hier een paar dagen fotograferen - met de nadruk op de herfst uiteraard. 

Wachtendonk
Kastje   In de buurt van Venlo bakt La Place een pizza voor me, waarna ik de bus - intussen is het donker - parkeer in Wachtendonk. Er staat nog een aantal campers en in de nacht op het terrein ervoor zijn er ook nog twee aangekomen. Prima plek, al heb ik 'de spelregels' even gevraagd aan de Vlamingen tegenover me. Een envelop uit een kastje halen, kenteken en datum invullen, geld erin doen (7 EUR per nacht). Ik had dat kastje in het donker nooit gevonden... De volgende ochtend loop ik nog even Wachtendonk in met het idee ook wat boodschappen te doen. Maar ja, Allerheiligen: alles is in Duitsland dicht.

Camping Eisenbachtal in de herfst
Wolf   De volgende dag was ik rond het middaguur in het Westerwald, op camping Eisenbachtal van Siegfried Wolf. Ik ken hem al langer. "Ga maar staan waar je wilt." Hij verbleef lange tijd in Zuid-Afrika en kan zich met Nederlands uitstekend redden.

Accu   De nieuwe PowerXtreme accu (125 Ah) doet het geweldig. De bijbehorende app is bijzonder nauwkeurig. Tijdens het rijden wordt er ruim 22 Ah geladen. Ook het ontladen (koelkast, verlichting, apparatuur opladen) op de standplaats is met één cijfer achter de komma nauwkeurig af te lezen.  

Storm   De bossen rond de camping zijn nu op z'n herfstigst, volgens mij. Eén storm en al het blad is er af. Maar voorlopig heb ik een geweldig uitzicht.

Biotoop   Het regent wel vaak. Op dinsdag is het in de ochtend droog: dan bezoeken we de biotoop van Siegfried: een plas met rondom bomen, insectenhotels, een vuurplek, af en toe een stoel en nog veel meer. Ik zie een ijsvogeltje vliegen, we horen en zien boomkruipers en boomklevers, mezen, eenden, Nijlganzen.
Prostitutie   Als het rond het middaguur gaat regenen verlaten we de biotoop. In de middag doen we boodschappen in een dorpje in de buurt. Onderweg staan er dames - in de regen - langs de weg die hand- en span(nende) diensten aan voorbijgangers aanbieden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten