04 augustus 2022

Trip 71 [5] Vogels, vliegtuig, orgel...


Radweg   Het was weliswaar een klein stukje, maar we fietsten gisteren toch heus een stukje van de populaire Donau Radweg. Waarvan je overal bordjes ziet: verdwalen lijkt me onmogelijk. Ook een stukje omleiding door werkzaamheden was prima aangegeven. 
Vliegtuig   Een beeld van de heenweg wil ik nog even hier plaatsen: een dalend vliegtuig bij Frankfurt. Uiteraard maakte ik - achter het stuur van de camper - dit beeld niet zelf. 
Vogels   Een bord met een toelichting op de vogels langs de Donau. Ik zag veel reigers, ganzen, zilverreigers. Een rode Wouw ook, een buizerd. 
Orgel   In de abdij van Metten - de oudste resten die zijn gevonden dateren uit de achtste eeuw - zag ik ook dit prachtige orgel. Oorspronkelijk was er een orgel uit het begin van de 17e eeuw, maar in 1989 werd er een nieuw orgel geïnstalleerd. Ik ben erg benieuwd hoe dit klinkt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten