25 augustus 2022

Trip 74 [2] CaravanSalon Düsseldorf: genoeg nieuws - nu de productie nog

Blij-venneke: fijne camperplaats
Normaal   Na (na?) de corona-ellende verheug ik me op weer een 'normale' CaravanSalon in Düsseldorf. Alle voortekenen wijzen in de richting van enerzijds heel veel nieuws, maar anderzijds aanhoudende productieproblemen. Ik ben benieuwd hoe de caravan- en camperfabrikanten dat de komende jaren gaan oplossen. 

Mobiledrôme   Onze Adria Twin heeft ons weer uitstekende diensten bewezen op de plezierige camperplaats Blij-venneke. Jammer dat de hordeur onderin uit zijn geleiderail liep: dealer Mobiledrôme had dat vanmorgen echter in twee minuten opgelost (en ik een eventuele volgende keer ook, want ik heb goed opgelet).

Thetford   In de grijswatertank deed ik de afgelopen weken wat Solbio, tegen vieze luchtjes. Maar helaas, dat werkt onvoldoende. In het toilet werkt het beter. Nadat ik Thetford Grey Water Fresh in de grijswatertank had gedaan waren de luchtjes - tijdens het rijden vooral - verdwenen. Nee, ik word niet 'gesponsord'.

Habsburgers   Voor een verhaal over de eerste Habsburgers waren we onlangs in Zwitserland. Dat verhaal is intussen afgerond. Benieuwd hoe het wordt ontvangen.

91   Intussen ben ik vandaag - donderdag 25 augustus - gearriveerd op P1 bij de beurs, de CaravanSalon in Düsseldorf. Alle journalisten met een camper of caravan staan hier bij elkaar. Sanitair in de buurt, stroom en (heel) laag overvliegende, landende vliegtuigen (van 6 - 22 uur). Collega Paul Deschamps is er ook: 91 jaar jong, met zijn buscamper.

Tabbert   En niet te vergeten, zijn tegenhanger, die ouder is dan hij er uit ziet. Hij is hier voor het eerst niet in een hotel, maar in zijn Tabbert caravan.

Rond 18:00 uur hebben we straks de eerste persbijeenkomst: Truma.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen