21 augustus 2022

Trip 73 [ 2 en slot] Van NKC-weekend naar Blij-Venneke

Vuelta    Wat een leuk en nuttig weekend was dit weer met de Evenementencommissie van de NKC. Er zijn plannen gemaakt voor de komende maanden, er is teruggeblikt op de afgelopen evenementen, afscheid genomen van twee gewaardeerde ledenstellen en natuurlijk is er ook ontspannen. Ik bezocht zaterdagmiddag bijvoorbeeld - na een smakelijke, gezamenlijke lunch bij Prince Heerlijk in Erichem -  met drie anderen de Vuelta, 's avonds speelden we gezamenlijk een 'pubquiz' en zondagmorgen om 12:00 uur was het veld op Camping de Karekiet weer leeg. (Al stonden er zeker geen rijen te wachten om de opengevallen plaatsen weer in te nemen.)

Snel   De mannen op de racefietsen komen met zo'n 50 km/h voorbij. Lang duurt de lol dus niet, maar er is wel veel voorpret. De reclamekaravaan met louter elektrische voertuigen, heel veel politie, pers, motoren, ziekenwagens, een helikopter boven het peloton en de spanning... daar komen ze! Bij ons werd net de kopgroep achterhaald - dat volg je dan op de telefoon. Want wielrennen is vooral een televisiesport, al is het 'meemaken' ook erg leuk.

Blij  
Vandaag kwam de Vuelta dicht bij ons huidige en ook vorige huis. Regelmatig herkende ik op de televisie plekken: ik had er best nog een keer bij willen zijn. Maar ja, we zouden naar de camperplaats Blij-Venneke gaan - een prima plek trouwens. Mooie plekken in het groen - met je eigen stukje gras.

Droog   Ook bij Blij-Venneke is het droog: de vijver is heel wat leger dan ik me van de vorige keer kan herinneren.






Groen   En ons tuintje op Blij-Venneke. 


Spaans   Vandaag keek ik op mijn telefoon naar de laatste Vuelta-etappe in Nederland. Zo kwamen ze in Bergen op Zoom, waar ze de Markiezenhof in beeld namen. Vaak gezien, regelmatig geweest, maar nooit van bovenaf... [schermafbeelding telefoon]





Geen opmerkingen:

Een reactie posten