16 augustus 2022

Trip 72 [6 en slot] Losse wielbouten...

Grens   Na het bezoek aan Chasa Mengelberg zetten wij koers naar Nederland. Bij de grens ruilen we Zwitsers geld in voor diesel. Op de Oostenrijkse camping - duur, kleine plaatsen, verder wel in orde - drinken we koffie met bekenden. Die net als wij vanmorgen zijn vertrokken, ook naar huis.

Los   Als wij na de boodschappen weer rijden, richting de Fernpas, krijgen wij de vraag van die kennissen of wij ook die pas nemen. Zij zijn gestrand met twee - van de vijf - losse wielbouten van een voorwiel. Als ik even later de parkeerplaats oprij en mijn sleutel pak blijkt die niet te passen. In hun Laika is geen sleutel, en ook geen krik te vinden. Apart, vindt ook de dealer die ik toch maar even bel. Kan alsnog worden opgehaald... Tegenover de parkeerplaats is een bus- en vrachtwagengarage, o toeval. Die helpen de Laika weer snel op weg. Met vastzittende wielen.

Walldorf   We 'landen' op camping Walldorf. Met een nare man bij de ingang. Zou mij niet verbazen als hij Adolf heet. Nee, rijbewijs niet voldoende. Ja, twintig euro pand voor de transponder. En een plek zonder stroom is 33 euro. Nee, geen eten op dinsdag op de camping. Alleen contant betalen. Hier zien ze mij nooit meer: geen vriendelijk woord kon er af.  

Dicht   Als we na het eten - twee restaurants op loopafstand - terugkeren is het hek op slot. Ik ging er vanuit dat de transponder voor de slagboom is, niet om lopend binnen te komen. Gelukkig is er een andere kampeerder die een transponder uit de caravan haalt...

Beoordelingen   Op Park4Night heb  ik korte recensies geschreven van alle campings waar we de afgelopen dagen verbleven. Zo helpen we elkaar toch, lijkt mij.

Woensdag 17 augustus: probleemloos naar huis gereden. De dame die ik vanmorgen op de receptie trof was gelukkig heel wat vriendelijker. 'Goed geslapen? Fijn dat u er was, goede reis verder en blijf gezond.' Zo kan het ook. En dat kost niks meer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten