28 augustus 2021

Trip 51 [5] Caravan Salon: binnen en buiten interessant

Binnen is leuk, maar buiten is ook genoeg te zien.
Waar sommigen mee naar de beurs komen...
Dakluik   Gisteren was het een dag vol perspresentaties op de Caravan Salon in Düsseldorf. 's Avonds heb ik nog het nodige uitgewerkt, om daarna als een blok in slaap te vallen. Het eerste vliegtuig - dat bij het opstijgen net mijn dakluik niet raakte - rond 6:00 uur maakte me de eerste keer wakker.

Werken   Vandaag heb ik er op de beurs een halve dag van gemaakt - om de rest van de dag en avond een en ander uit te werken. Maandag moet ik de nodige kopij inleveren bij een van de opdrachtgevers. 

Hymer   Is er veel nieuws op de Caravan Salon (nog tot en met 5 september)? Ja, eigenlijk wel. Al is de afwezigheid van Hymer natuurlijk wel merkbaar. Volgend jaar zijn ze er weer wel bij: dat scheelt negen belangrijke merken!

Thetford   Soms zit iets nieuws niet in grote dingen. Zo vind ik de Powerpod van onze grootste wc-boer best een slimme innovatie. Ze zullen de sachets wel gaan vervangen (ik heb er nog dertig). Ook de nieuwe T2000 koelkast van Thetford klinkt als een nuttige verbetering (zuiniger, lichter, effectiever, uit te zetten vriesvlak: 40% energiebesparing).

Dit keer sta ik niet op de camping, maar op P1 bij de Caravan Salon.
Even wennen aan de vliegtuigen tussen 06:00 en 22:00 uur.
Schaalvergroting   Gisteren merkte ik ook wat schaalvergroting kan inhouden. Bij twee verschillende merken kregen we gewoon twee keer dezelfde twee filmpjes te zien. Want merken van hetzelfde concern. Hallo: wij kunnen onze tijd beter gebruiken dan naar een domme herhaling kijken! 

Dometic presenteert zich steeds nadrukkelijker
als een 
outdoor merk. Zoals hier is te zien.

Per dag wordt er een maximum aantal kaarten - en uitsluitend online - verkocht. Dat houdt de drukte binnen behoorlijk binnen de perken.





1 opmerking:

  1. Leuk om te zien, die 'camper vrachtwagens', maar van mij mag het best een stuk kleiner. 2 slaapplaatsen, keukentje en toilet vind ik voldoende.

    BeantwoordenVerwijderen

Boordaccu uitschakelen