31 augustus 2021

Trip 52 Camperen met pannenkoeken

Pannenkoeken   Vanmorgen vertrok ik met kleinzoon Bram (7) naar Camperplaats Duynenwater in Eersel. Dat levert spullen op die we normaal niet bij ons hebben. Zoals: een schotel met pannenkoeken van oma, 'de lekkerste van de hele wereld'. We blijven tot zaterdag weg: donderdag verplaatsen we ons nog naar Hilvarenbeek, naar een boerencamping met vee. 

Kleinkinderen   Een weekje of een lang weekend camperen met kleinkinderen: dat moeten we volgend jaar misschien wel eens organiseren. Dan draai ik nu alvast een beetje warm. Met koude pannenkoeken. "Ik vind ze koud ook heel erg lekker", aldus Bram. 

Park4Night   De app Park4Night had ik al, maar op de Caravan Salon kreeg ik - van een ongekend charmante medewerkster -  uitleg wat er allemaal mee kan. En dat is niet weinig. Een route uitzetten, met alle exact door jezelf gefilterde stopplaatsen onderweg bijvoorbeeld. Ik weet zeker dat ik deze app vaker ga gebruiken nu, ook straks als we een paar weken door Duitsland gaan toeren. Onder andere voor een reportage over Beethoven, in en rond Bonn.

Route   Hiernaast: een ongefilterde route van Bergen op Zoom naar Bonn. Genoeg locaties om de camper te parkeren dus.

Dezelfde route, maar nu met alleen campings langs de route.
En dan nog een keer die route met camperplaatsen. Uiteraard krijg je door op een locatie te klikken nog veel meer informatie van een plek.

Meer apps   Er is een gratis versie, maar met de betaalde versie - 10 euro per jaar - kan uiteraard meer. Naast Park4Night gebruik ik - op Android -  ook CamperContact (prima app ook), CamperPro, Camping-App.eu, mein Platz, Stellplatz, Stellplatz Radar (van Promobil) en Kamperen (natuurcampings). Dus een plekje vinden: dat lukt meestal wel. Een vrij plekje vinden en dat online reserveren, bijvoorbeeld voor een periode van vier uur: dat zou ik nog wel een mooie optie vinden. Ben je er niet binnen die vier uur, dan wordt de plek weer vrij gegeven. Dan houd je de vrijheid om te gaan waarheen je op dat moment wilt, en ben je zeker van een plekje. Benieuwd wie zoiets een keer ontwikkelt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten