07 augustus 2021

Trip 49 [2] Kamperen: dat deden wij anders

Caravan, voortent, luifel: het staat bijna
Blij   Laat ik beginnen met mijn blijdschap dat mijn dochter en haar gezin kamperen. Met een caravan - een Caravelair. Daarmee begon ons caravanleven ook (gevolgd door een Kip en een Chateau). Mijn begrip wordt wat minder als ik de keuze van de campings zie. 

Vermaak   Kindvriendelijke campings heet dat natuurlijk in marketingtermen, met shows, vermaak, speeltuinen, zwembad en animatieteams. Die keuze maakten wij nooit. Sterker nog, wij waren in die tijd lid van de NCC en stonden graag op hun terreinen. Dochterlief constateerde ooit 'dat er wel erg veel oma's waren'. Ja, wij kozen voor de rust. De kinderen vermaken deden we zelf: alle tijd voor in de vakantie. Er ging geen tijd op aan een mobiele telefoon, sociale media. Het speelgoed dat meeging paste in één kratje. 

Klaar! De twee weken plezier kunnen beginnen
Alles mee   Maar de tijden veranderen natuurlijk. Fietsjes, stuntsteppen, metaaldetector, auto's met afstandsbediening, digitale apparaten, het moet allemaal mee. Voortent, luifel, het opzetten kost een halve dag (ik vond en vind een luifel wel het maximum). De camping waar het jonge gezin staat houdt op zaterdag een wisseldag. Verkeersregelaars, file voor de ingang: het hoort er allemaal bij. Wij staan 700 meter verderop, op een boerencamping. Met vannacht geboren kalfjes, een boerderijwinkel, een bescheiden speeltuintje. Maar ook: rust...

Wisseldag. Geen idee waarom sommige campings deze hinderlijke 'hotelgewoonte' overnemen. Sta je in de file om de camping op te komen!
Op nog geen kilometer afstand van de kindvriendelijke camping staan wij in alle rust. De Skotti erbij, vegaburger erop (we doen ons best voor de wereld van de kleinzoons) en even bijkomen...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten