03 februari 2022

Trip 63 Op weg naar Stuttgart [2a] Andernach

Lezen   Zo alleen op pad heb ik, en gun ik mij ook de tijd voor bijvoorbeeld de GasStop. Die had ik al enige tijd geleden gekocht, geïnstalleerd, het werkte niet dus weggelegd. Toch nog eens goed de gebruiksaanwijzing lezen en het nog eens proberen. En waarachtig: gemonteerd, de juiste knoppen ingedrukt en het werkt. Sluit gas af bij grotere lekkage en laat zien hoeveel gas je nog hebt. Dat laatste is met een redelijk transparante kunststof fles overigens niet zo nodig.

Ommetje   Voor de broodnodige beweging (8000 stappen) ben ik een stukje langs de Rijn gaan lopen. Flink doorwandelen, met alleen een telefoon bij me. Gelukkig kan die ook foto's maken... 

Molenstenen   Zo kwam ik langs deze historische havenkraan, halverwege de 16e eeuw gebouwd. En voornamelijk gebruikt, zo las ik, voor het aan land krijgen van molenstenen.

Water   Ook op de historische havenkraan zijn bordjes aangebracht met bereikte waterstanden. Allemachtig, wat een plassen water moeten dat geweest zijn... Ik heb expres het huidige waterniveau ook op de foto gezet.

Betalen   Bij terugkeer op de CP was ook 'de receptie' open. Kost me EUR 8, deze overnachting. Plus de muntjes voor de stroom. Die hoeft niet echt, maar ach...het is gemakkelijk. Het kacheltje van 450 W is zo lekker.

Gemeente   De grond hier is van de gemeente, een organisatie pacht het. "En ik krijg gewoon elke maand mijn geld", constateerde de vriendelijke dame nuchter.
Lekker   En deze tong kwam ik ook nog tegen. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten