07 februari 2022

Trip 63 Stuttgart [6 en slot] Op bezoek bij Knaus Tabbert-presentatie

Telefoonfoto
Donder en bliksem   Allemachtig, wat ging het vannacht boven Stuttgart tekeer. Lichtflitsen, gedonder, regen - er kwam geen einde aan. Toen ik vanmorgen wakker werd en het gordijn omhoog schoof zag ik tot mijn verbazing een deels witte camping. Hagel!

Duur   En nog een keer allemachtig. Zo'n stadscamping is niet goedkoop. Nou heb ik op stroom verwarmd: ik had niet in de gaten dat er een meter aanwezig was. De camping kostte me nu net iets meer dan 35 euro per nacht. Maar goed, het was comfortabel, ik kon werken en winterspelen kijken, radio luisteren, alles opladen...

Betalen   Bij Tor 1 van de Messe Stuttgart werd ik niet toegelaten. "U staat niet geregistreerd." Kan zijn, maar ik ben wel uitgenodigd door Knaus Tabbert, kijk maar. Uiteindelijk heb ik de camper even elders geparkeerd en ben me bij de balie gaan melden. Een telefoontje naar Tor 1, terugrijden en zie: ik mocht naar binnen. "Maar u moet wel 25 euro betalen." Nee, ik ben te gast bij Knaus Tabbert. Hij weer bellen, geërgerd. "U kunt daar gaan staan, maar u moet zich wel registreren." Goed, dat zal ik doen als ik terug kom. (Ik kan ook heel goed treiteren.) Mijn Nederlandse collega stond daar ook en moest vervolgens ook betalen. Knaus Tabbert heeft het uiteindelijk allemaal opgelost, maar dit soort eenvoudige zaken kan toch gemakkelijk worden voorkomen - er waren twee Nederlandse journalisten, twee campers... ingewikkelder was het niet. 

Verboden   Vervolgens werd ons verboden over het terrein naar de presentatie te lopen. Buitenom, was de opdracht. Langs die weg, zonder voetpad, met onze fotospullen, door het natte gras? Mijn collega ging toen de discussie aan, met succes. Een medewerker werd opgetrommeld en die leidde ons binnendoor naar de plek waar we moesten zijn. Terug was even zoeken, maar uiteindelijk lukte dat ook. Wat een troosteloos geheel, zo'n beurscomplex dat leeg staat te zijn...

Weinsberg Pepper / Mercedes
Ford Transit   Het grootste nieuws stond een beetje apart in een andere ruimte. Een prototype nog: een Weinsberg buscamper op Ford Transit. Fiat blijft ernstig in gebreke en daarom zoeken alle fabrikanten naarstig naar alternatieven. Mercedes en Ford dus. En bij Knaus ook MAN. Een woordvoerder van Knaus Tabbert: "Uiteindelijk zal het ongeveer de helft Fiat zijn en daarnaast de diverse andere merken."

Connectify   Gisteren, zondag, was enerzijds een saaie dag - nagenoeg de hele dag in de camper, met storm en regen - maar anderzijds bood dat wel alle tijd om naar de Olympische Winterspelen te kijken. Omdat Vodafone weer begon te mopperen over het datagebruik in het buitenland kocht ik voor een paar euro maar een wifi-toegang voor 24 uur bij Telekom. Die werkte prima: via het programma Connectify op mijn laptop kon ik vervolgens ook de telefoon en de Chromebook hierop aanhaken.

Dieselverwarming   Intussen ben ik gearriveerd op de Wohnmobilstellplatz Paffendorf in Bergheim. Gratis plek zonder voorzieningen bij een kasteel. Het park ervoor is helaas gesloten - zie maar heel weinig van het verlichte kasteel. Er staat één andere camper (bij aankomst meer, maar die reden vanavond weg...) met een dieselverwarming. Stond ik eerst naast, maar dat was me toch te veel herrie. Even een paar plekken opgeschoven. 

Voorraad   Op de terugweg bij Tak Caravans weer een volle fles gas gekocht (stuk duurder geworden!) en gezellig koffie gedronken. Als Juanita op haar praatstoel zit...

Dashcam   Bol.com had intussen de bestelde Dashcam besteld. Volgende keer dus: bewegend beeld. Althans, als daar iets bij zit dat het tonen waard is.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten