06 februari 2022

Trip 63 Op weg naar Stuttgart [5]

Bose   De jongelui en voetbalsupporters met de tractor en de bouwkeet (bierkeet?) hebben het vannacht tot een uur of een volgehouden, buiten. (En zo warm was het niet.) Ik heb er dankzij de Bose hoofdtelefoon weinig tot geen last van gehad.

Badjas   Toen ik vanmorgen met de gieter water ging halen ontmoette ik in het mannenhok (..) een ongeveer 35-jarige, donkere vrouw in badjas. Sigaret in de hand. Ik vroeg of ik wat water kon nemen. Ze keek me niet begrijpend aan, zei iets en daarop kwam een oudere vrouw tevoorschijn. Die wel een beetje Duits sprak. Ik kon in een andere ruimte, vol bejaarde wasmachines, water halen. Als ik weer terug ben wint een Zweed met 0,4 seconde het goud op de 5 km schaatsen in Peking.

Hieronder: telefoonfoto's (Pixel 4A)
Stad   
Had nog even het plan te gaan wandelen, maar storm en regen én de winterspelen houden mij binnen. Diverse campers vertrekken vanmorgen. Verder is er weinig tot geen leven op de camping.
Volgens Google Maps is er een bakkerij tegenover de camping, op zo'n 300 meter. Daar kun je koffie drinken, maar ook brood kopen. Ik onderneem de overtocht, over een enorm groot braakliggend terrein vol stadsbussen links en een vaccinatiecentrum rechts. Er is keuze uit heel veel soorten broodjes. Lekker!

Stepjes   Overal zie je in Stuttgart deze stepjes slingeren. En liggen, heel vaak. Geen idee hoe het werkt, maar je kunt ze gebruiken via een app, vermoed ik. Wie er zorgt voor onderhoud en opladen: ik weet het niet. Op de achtergrond: een vaccinatiecentrum waar je in je auto een prik kunt krijgen. Ik zie hier de hele dag auto's aankomen en vertrekken.

Troep   De entree van de camping is niet bepaald uitnodigend. Anders gezegd: een beetje een troep is het wel.  

Diefstal voorkomen   Eigenlijk sta je er nooit bij stil, en het is ons ook nog nooit overkomen, maar die stroomkabel van paal naar camper kan een ieder zo meenemen. Daar heb ik nu wat op gevonden. Op onze buscamper is namelijk een Busbiker fietsendrager gemonteerd. Als we de bus verlaten in een twijfelachtige omgeving zet ik die drager 'vast' met een beugelslot dat past door de opening waar anders de pin van de Busbiker zelf in zit. Daarmee worden de achterdeuren extra beschermd: die kunnen namelijk niet open met de Busbiker ervoor.

Als ik nu het snoer van paal naar camping over de bumper tussen Busbiker en bumper leid en de zaak op slot doe, dan wordt het wegnemen wel een opgave... zonder een stekker te verwijderen gaat dat dan gewoon niet.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten