26 februari 2022

Trip 65 [2] Files richting Grenoble

Zonsopkomst op de CP in Langres
Oorlog   Gisterenavond aten wij heerlijk in La Villa Vauban in Langres, Frankrijk. Aangenaam gezelschap, half flesje wijn erbij, prettige omgeving. Maar in gedachten ben ik toch steeds bij de burgers van Oekraïne en de Russische dictator Poetin die raaskalt over het nazisme in dat land. Je zult maar wakker worden terwijl er raketten overvliegen en tanks door je straat denderen. Wat moet je doen? Wat zou ik doen? Vluchten, maar waarheen? Wat neem je mee? We zijn bevoorrecht...

CP Aire Municipale, Sassenage
Nacht   Geen geweldige plek, maar voor een overnachting maakt ons dat niets uit. We naderen Grenoble, het is morgen nog maar 149 km naar onze eindbestemming. Ik verwacht met minder drukte op de weg.

Dongel   Best lang geleden schafte ik bij de ANWB zo'n apparaat aan om snel door de tolpoorten in Frankrijk te rijden - zonder te stoppen, gedoe met bankpas en papiertjes. Ik plakte deze op de voorruit van de camper zonder te weten of deze nog wel werkt. Dus bij de eerste poort hield ik de bankpas gereed maar hoor: piep! en de slagboom gaat omhoog. Zo handig.
Deze rit is trouwens ook met Polarsteps te volgen.




  

Vanmorgen, vertrek uit Langres (telefoonfoto)

Rondstruinen in Franse supermarkt (telefoonfoto)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten