05 februari 2022

Trip 63 Op weg naar Stuttgart [4] Stadscamping en een uitnodiging

10 euro   Op de CP in het dorp de afgelopen nacht was erg rustig. Fijne plek, die
Parkplatz am Ettlinger Albgau-Freibad in het Zwarte Woud. Ik heb maar gelijk de parkeerapp op de telefoon gezet: anders had ik in de parkeermeter tien euro aan muntjes moeten werpen. En die hebben we graag in de camper voor water, stroom en douches.

Huizen   In Ettlingen sta je vlak bij het treinstation, maar ook met huizen voor en achter je. 
Service   Bij de CP is op één plek een servicestation. Toilet legen, water vullen, stroom. Voor twee euro heb je acht uur stroom en ook voor twee euro heb je vijf minuten water. Ik had helemaal niets nodig.
Omgeving   Rond Ettlingen in het Zwarte Woud is het fantastisch fietsen en wandelen. En motorrijden, weet ik nog heel goed.

Glorie   Intussen sta ik op de (een?) stadscamping in Düsseldorf. De Cannstatter Wasen Camping. Samengeval: vergane glorie. Maar wel op een handige plek als je in Stuttgart wilt zijn. Ik heb stroom, er is sanitair - dat zeker niet tegenvalt - en: een uitnoding voor een drankje en voetbal kijken vanavond.
Bier   Zojuist kwam deze combinatie het terrein op rijden. Vergezeld door een zwarte dieselwolk. Uit de wagen komt een terras. "Je komt toch straks wel wat drinken en naar het voetbal kijken?" Leuke gasten. In elk geval nu ze nog nuchter zijn...
Wijnvat   Er staat van alles op deze stadscamping. Wijnvaten waarin je kan slapen bijvoorbeeld.
Pipo   En wat te denken van deze enorme 'Pipo-wagen', bewoond ook zo te zien.

Werkplek   Hier mijn werkplek deze dagen. Op de Chromebook links de Olympische winterspelen, op de laptop rechts maak ik gelijktijdig deze blog. Buiten schijnt de zon, maar door de wind is het best fris. De eerste gasfles is leeg (na ook een week winterkamperen in Oostenrijk - waarbij we voornamelijk op stroom verwarmden).







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen