08 april 2022

Trip 67 [5a] Contant betalen...

Zwart geld   Ergerlijk, dat verplicht contant betalen in restaurants in Duitsland en vanavond ook in Oostenrijk. Waarom toch, vroeg ik eigenaar Engel - waar hoorde ik die naam eerder? - van het hotel/restaurant in Marbach, tevens eigenaar van de camping waar we staan. "Omdat ik niet wil dat contant geld verdwijnt", was zijn antwoord, terwijl hij een handgeschreven (!) briefje op tafel legde met onze bestellingen voor het overheerlijke diner en de eindprijs. "Veel van mijn leveranciers betaal ik ook contant." Een slechtere smoes om (zwart) geld buiten de boeken te houden hoorde ik nog niet eerder.

Open   Marbach heeft een fraai kerkje. Voor het eten liepen we er even naar binnen. Ja, ook om 18u is zo'n kerk hier  gewoon open. De Heer is er tenslotte 24/7 voor ons.

Het weer? Regen. Onophoudelijk. Anders zouden we zeker naar Melk zijn gefietst, langs de Donau. Nu doen we dat morgen met de camper.


Geel   Prachtig bloeiende forsythia langs een al even mooi pand aan de Donau.

CP   Morgen rijden we via Melk naar Wenen. Daar blijven we enkele dagen op een camperplek staan. Afhankelijk van het weer gaan we met het ov of de fiets naar de stad.

Alle foto's: telefoon Pixel 4A.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen