29 april 2021

Trip 40 [13] Krimpen aan den IJssel: CarSupport

Telefoonfoto
Krimpen aan den IJssel, 28 april

Twee nachten   Ik zeg de camping in Maarsbergen gedag: voor twee nachten rekende ik € 20,- af. (Met stroom zou er twee euro bij zijn gekomen.)

Telefoonfoto

Het was een gezellige Koningsdag! We sloten de avond af met koffie en... een tompouce natuurlijk!

NKC Volgens mij zou er bij de camping wel plek zijn voor enkele camperplaatsen. Ik besprak dat met de eigenaresse, maar die had haar bedenkingen. De meest geschikte locatie zou het vrije uitzicht vanuit hun woning wegnemen. Desondanks meldde ik het de NKC, die direct actie ondernamen. Met ongeveer hetzelfde resultaat. Er volgt nu wel een vermelding op Campercontact. Want je staat daar prima met de camper voor een of enkele nachten.

Voorkant   Vandaag 28/4 ben ik aangekomen in Krimpen aan den IJssel, bij CarSupport. Dat bedrijf - ik ken het al heel lang en maakte er al eens een reportage voor het blad Caravannen! - gaat de voorkant van mijn bus ' onder handen' nemen. Wat mogelijk resulteert in nieuwe veren en schokdempers. Achter heb ik af fabriek luchtvering: dat laat ik in elk geval zo.

Telefoonfoto
Kwaliteit   CarSupport moet het hebben van de kwaliteit van de adviezen en producten, niet van de uitstraling van het bedrijfspand. Het zit ergens 'verstopt' op een smoezelig bedrijfsterrein in Krimpen aan den IJssel in een oud pand met veel rommel ervoor. Ook de website dateert 'uit de vorige eeuw', vermoed ik. Jammer allemaal wel, vind ik. Op een betere plek en een betere website zou het bedrijf - in 1975 gestart - zeker verder kunnen groeien: de producten verdienen dat ook ruimschoots. 

Telefoonfoto
Hond   Ik overnacht hier van woensdag op donderdag tussen de troep. Een grote en nogal nerveus ogende Mechelse herder, die bij aankomst luid blaffend op mij afkwam toen ik de schuifdeur opende, belette mij me frank en vrij naar buiten te begeven. Na een flink bijtincident met een collega met zo'n hond ben ik 'voorzichtig'. Gelukkig stond ik nog in de deuropening... ('Nee, hij doet niks.' Maar toch: in Nederland zijn naar schatting 3.000 bijtincidenten per week.) Rond 17:30u vertrok de hond. Morgen zien we wel weer.

Veilig?   Is dit een prettige plek om te overnachten? Nou, eigenlijk niet. Vanaf de openbare weg ben ik gelukkig amper zichtbaar. Volgens CarSupport is er in al die jaren dat er hier is overnacht niets gebeurd. Nou ja, een inbraak in het pand, recent. De toegezegde stroom kreeg ik later op de avond ook. Die had ik even nodig hebben om de iNet van Truma te verversen (nieuwe firmware installeren moet met aangesloten apparaat). Maar eventueel had dat ook morgen gekund op de camperplaats in Oud-Alblas, waar ik mijn komst in de middag heb aangekondigd. Ik verheug me op een fietstochtje langs de molens van Kinderdijk. Misschien wel bij het vallen van de avond, of juist 's morgens vroeg.

Met deze camper op de foto
kreeg ik twee molens in beeld!
iNet   Om 21:15u staat ineens ir. Ger Schmidt voor mijn bus. Met excuses - hij had al eerder willen komen, maar druk druk druk... Hij rolt een stroomdraad uit, waardoor de aangename vloerverwarming ook aangaat en ik de iNetbox kan voorzien van verse firmware. Dat blijkt in vijf minuten probleemloos te verlopen. Ik zie overigens geen veranderingen in bediening en menu. 

Oud-Alblas, 29 april

In de loop van de middag parkeer ik onze bus in Oud-Alblas, op de geweldige camperplaats Vertoeven bij Verhoeven. Na met stijgende verbazing tijdens het rijden naar hier te hebben 'gevoeld' wat CarSupport met onze bus heeft gedaan... Geweldig! Maar daarover later meer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten