13 april 2021

Trip 39 [4 en slot] De laatste dag 'halfintegraal' - zonder kachel

Maandag Een mooie halfintegraal? Zeker, maar toch met enkele zaken die ons minder bevallen. Maar let wel: die zijn van persoonlijke aard. Want verder is er op deze LMC - propvol opties, pakketten en extra's - eigenlijk niets op te merken. Het rijden met de negentraps Fiat-automaat is fantastisch.

Licht en ruim interieur. Wij vinden de tafel te groot. Rechtop op bed zitten kan niet. De dimbare verlichting is 'hoorbaar'. Er zijn drie 'bodemniveaus': dat is even wennen. Vooral als je het toilet betreedt. De verlichting is prachtig, maar voor je de bediening ervan doorhebt...

Dinsdag
Gisterenavond ging het mis: de kachel valt uit. Ach ja, de tweede gasfles staat nog dicht. Maar die open draaien helpt niet. De DuoControl resetten: helpt ook niet. Ons Balderschwang-trauma (hartje winter, min negen in Duitsland, Truma doet niets) dringt zich op. Ik kan op het Truma paneel de kachel wel resetten - met dank aan Léon Iedema en de Truma website - maar na tien tellen is het weer afgelopen. De gaspitten stoppen er ook mee. De gastoevoer: dat is het probleem dus. Voor mij geen DuoControl in de bus: die paar keer fles wisselen... Verder heb ik vaak genoeg maar één fles mee.
Kortom: een koude nacht opnieuw.

Bij Cor Melissant in Dirksland, waar ik de wagen zojuist weer terug bracht, gaan ze er in de werkplaats naar kijken. "Ja, het brandt rood." Nou, dat is al vanaf het begin zo... ook toen de verwarming het wel deed.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen