30 april 2021

Trip 40 [15] Nog even terug naar CarSupport

Slangen   Tijdens het rijden gisteren wilde ik wat frisse lucht van onder het  dashboard naar binnen laten komen. Maar helaas: bij het (de)monteren van de schokdempers bij CarSupport was ook de voetenisolatie los geweest en de slangen van die isolatiedeken waren nu kennelijk niet meer op de uitblaasopeningen van de auto aangesloten. Kan gebeuren. "Kun je nog even langsrijden?"

Bandenspanning   Natuurlijk: het toeval wil dat ik op nog geen half uur rijden sta, dus dat komt goed uit. Het mankementje was in tien minuten verholpen. (Binnen, gelukkig: het regende pijpenstelen!) Prettig, als je een beetje handig bent... Om half vier sta ik weer in Oud-Alblas. Ik kreeg gelijk de tip mee om de bandenspanning te verlagen. "Iedereen zet ze steeds op het maximum (5 bar), maar ik rijd met een zwaardere camper op 3.8", aldus Ger Schmidt. "En ook als ik in Frankrijk lang 140 km/h rijdt worden ze niet warm." Ik kies voor 4 bar. Natuurlijk is ook dat comfortabeler...

Boodschappen   Op de terugweg nog even een supermarkt bezocht. Net op tijd zag ik een bord met wegwerkzaamheden staan en... een doorrijhoogte van 1,9 meter. Die weg moest ik maar niet nemen. De TomTom Camper waarschuwde me niet: waarschijnlijk omdat het een tijdelijke situatie is.

Meel   In het winkeltje onder de molen vanmorgen gezellig gekletst met de uitbaatster, koffie gedronken en meel gekocht om thuis brood te bakken. Dat doe ik normaal met meel van de molen uit Wouw (de Arend), nu eens uit deze 19e eeuwse molen. Een stukje verderop staan er nog veel meer (Kinderdijk).

De middag besteedde ik verder aan een fietstochtje, met een kort bezoek aan de nieuwe, verplaatste camperplaats Kinderdijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten