29 april 2021

Trip 40 [14] Eerste rit met de nieuwe schokdempers

Nieuwe, sterkere veer en Koni FSD
schokdemper voor de voorzijde
Als ik bij CarSupport in Krimpen aan den IJssel van de brug rij denk ik het al te voelen: de bus veert aan de voorzijde! Als ik even later de weg opdraai lijkt het eerst even op wiebelen: dat ben ik niet gewend. Een stuk verder rij ik een lange brug op: het wegdek bevat stalen strippen dwars over de weg. Wow, nu geen harde klap op de voorwielen meer: de dempers vangen de klap op. Ja, dit rijdt een stuk comfortabeler... En: de bus staat een stuk rechter. De voorzijde is nu 4 tot 5 cm hoger dan eerst.

De camper wordt bij CarSupport 'gebruiksklaar' gewogen. Half vol water, brandstof, fietsen. Het gaat daarbij natuurlijk niet om een pondje meer of minder.
Staaldraad, speciaal gefabriceerd om veren van te maken. Dit komt uit Zuid-Korea. Eerder uit Duitsland, maar daar wisselde de kwaliteit te veel. (Opmerkelijk...)
Het is geen wonder dat veel campers slecht veren... 
Hardlopers bij CarSupport zijn deze hulpveren voor de achterzijde van Fiat Ducato.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten