23 juni 2021

Trip 45 Amsterdam

Deze trip krijgt een volgend nummer. Want we zijn na trip 44 thuis geweest. Weliswaar slechts enkele uren, maar toch. Komend uit Schijndel (leuke camping: Winery & Herbs) reden we eerst naar Breda voor een (te) kort bezoek aan buscampermaat Léon Iedema en zijn echtgenote Marleen, en dan naar huis om op tijd een kleinzoon van school te halen: de beide ouders zijn door werk en studie verhinderd en wij hadden dit beloofd... Het lukte net.

Bij Total langs de snelweg bij Fijnart erger ik me weer eens aan een politieman. Toegegeven, ik heb een uniform-allergie, dus dat helpt op zo'n moment niet. Meneer agent heeft getankt, ik parkeer mijn bus er achter. Binnen zie ik hem afrekenen en vervolgens naar achteren lopen om te gaan telefoneren. Hé hallo, waakzaam en dienstbaar staat er op die kar. Wees eens dienstbaar en parkeer die wagen ergens anders: ik wil ook tanken. "Ik sta even wat te regelen", was zijn verweer. Maar dat kan toch ook met een elders geparkeerde auto? Dienstbaar zijn!


De Gaasper Camping Amsterdam is nauwelijks bezet. Eén veldje met wat campers, verderop enkele caravans en verder vooral heel veel lege velden. Het sanitair is open (en keurig), de receptie gesloten: inchecken gebeurt met een automaat bij de ingang. Na het betalen (rond de dertig euro per nacht) gaan slagboom en hek open.
Op ons programma: morgen naar het Rijksmuseum, vrijdag fietsen (Nederhorst den Berg), zaterdag World Press Photo met zoon R. en zijn vriendin A. Zondag weer naar huis. Dinsdag vertrek ik dan alleen naar de perspresentatie van LMC (caravans en campers) in Sassenberg.

Gaasper Camping Amsterdam: groener dan je verwacht eigenlijk... Met 10 Amp. stroom inclusief.
Tentkampeerders zijn er momenteel helemaal niet. En ook niet toegestaan. Door wegwerkzaamheden is het terrein momenteel moeilijk bereikbaar - met een bijna haakse bocht. Zelfs met de bus was een keer steken onvermijdelijk.
Allemaal camperplaatsen. Wie weet wordt het in het weekend wat drukker. Eind juni, een camping in Amsterdam: het is eigenlijk best raar, zoveel ruimte.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen