30 juni 2021

Trip 46 [3] LMC perspresentatie

Overal in het dorp staan beelden zoals deze. Erg leuk:
een betekenis heb ik echter niet kunnen achterhalen.
Ratskeller   Wat een geweldig terras was dat gisteren bij de Ratskeller, een restaurant in Wiedenbrück. Het was even een stukje lopen, dat wel - en het was drukkend warm. Op het terras stonden enkele grote tv-schermen, waarop Duitsland - Engeland kon worden gevolgd. Het werd steeds stiller... De suggestie van S.D. om hard Engels te gaan praten hebben we niet opgevolgd. Na de wedstrijd reed er wel een auto luid toeterend door het stadje - met een Engelse vlag.
Kristallnacht   
In 1938 kwam Bundesautobahn 2 gereed. Van Rheda naar Wiedenbrück loop je er onderdoor.
Tijdens de Kristallnacht in datzelfde jaar werd de synagoge van Rheda in brand gestoken. In 1940 werden de bronzen kerkklokken voor de wapenindustrie omgesmolten. Een minpuntje...
Wiedenbrück heeft aardig wat fraaie vakwerkgevels.
Onweer   Een half uur na aankomst in de camper begon het te regenen. Eerst voorzichtig, steeds harder en uiteindelijk plensde het, met onweer en al. De parkeerplaats stond tijdelijk even blank. Het slaapt heerlijk, met regen op het dak. De parkeerplaats - we stonden er met drie campers - was verder heel rustig. De corona testlocatie sloot rond 17:00 uur.


LMC   
Vanmorgen rond half tien arriveerde ik bij de hal waar LMC de nieuwe modellen campers en caravans presenteerde (modeljaar 2022). Het was nog even 'gedoe' met de corona-app: in Duitsland hebben ze een andere die ik snel installeerde maar waarmee ik toch niets voor elkaar kreeg. Het invullen van een papiertje en mijn vaccinatiebewijs brachten uitkomst.
Het nieuws van LMC bewaar ik voor de tijdschriften...

Telefoonfoto
Eersel   
Omdat het in Duitsland regende zag ik af van mijn aanvankelijke plan Münster te bezoeken. Ik reed door naar de prachtige camperplaats in Eersel: vrijdag moet ik ook hier in de buurt zijn. Ik heb veel groen rondom de camper, sanitair, stroom en zicht op een vennetje. Ik red me hier wel met het verwerken van het LMC-nieuws (en meer). Intussen regent het weer lekker (22:00 uur)

1 opmerking:

  1. In Wiedenbrück zijn het de 'Alltagsmenschen', uit beton gemaakte figuren.
    https://www.christel-lechner.de/wiedenbrueck-ausstellung-2021
    Ik vind ze geweldig!! :)

    BeantwoordenVerwijderen