17 juni 2021

Reserveren: hoe 'erg' is dat?

"Een camping of camperplaats reserveren? Nu niet, nooit niet!"
CP Zwolle - Hofvliet: hier nog leeg, maar vrijdagmiddag vaak helemaal vol. 


Drukte   Dat kreeg ik te horen toen de (kampeer)drukte na een jaar COVID-19 gespreksonderwerp werd. Het verbaasde me best een beetje, want ik heb niet zoveel tegen reserveren. In de vele jaren dat ik voor toeristische motorfietsreportages onderweg was reserveerde ik altijd (hotels, B&B, stacaravan, chalet). Na een dag werken nog eens wat gaan zoeken: mij niet gezien.
Kaartje   Ook met de caravan zijn we eigenlijk nooit zomaar vertrokken. En voor een concert koop je ook altijd vooraf een kaartje. Geen enkel probleem mee. Helemaal nooit het gevoel dat ik met het reserveren van een camping of camperplaats 'mijn vrijheid' opgeef. 
Sterker nog: ik krijg door het reserveren de vrijheid te gaan staan waar ik dat wil. Zoals onlangs nog in Zwolle. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen