01 juli 2021

Trip 46 [4] Blij Venneke - Eersel

Zo mooi heb ik nog maar weinig gestaan. 
Blij Venneke   Omdat ik toch dit weekend in Eersel wil zijn en het regende in Duitsland kwam ik hier terecht: op de vorig jaar geopende camperplaats Blij Venneke in Eersel. Prachtig aangelegd - de eigenaar heeft een hoveniersbedrijf - en rustig gelegen. Vennetje met kikkers, veel groen, vogels, stroom, sanitair. En een eigenaar - Arjan Fokker - die van de natuur en van kunst houdt. Kortom: ik heb het hier prima naar mijn zin. En voor twee kampeerbladen de nodige teksten gemaakt. 

Heel veel wilde planten en een stukje wijngaard.
Wijngaard   Een stukje verderop ligt nog een perceel land van Arjan, met een kleine wijngaard. Tussenin ligt een kwekerij, waar niets meer aan wordt gedaan: het staat te verwilderen. De CP-eigenaar zou het graag kopen.

Een dochter volgt intussen het voorbeeld van haar vader en heeft met vriend en schoonouders een camping in Zweden.

Morgen vertrek ik naar een andere CP in de buurt, om daar zaterdag en zondag de Fotofair bij te wonen.

Beeldhouwen   Een collectief van amateur-beeldhouwers heeft bij de CP een ruimte waar wekelijks twee dagen druk wordt gewerkt. Leuk om eens een kijkje te nemen bij het schuren, timmeren, vijlen en weet ik wat nog meer.

Beethoven   Met een medewerkster van een PR-bureau had ik vandaag contact over foto's van een product die ik nodig heb. Ze heet Leonore: een naam die je niet veel hoort. "Hebben je ouders je naar de opera van Ludwig van Beethoven genoemd", vroeg ik haar. Ze was blij verbaasd. En het antwoord was: ja, en mijn familie komt uit Wenen waar ook de première plaatsvond. Ze heeft nooit overwogen haar naam te veranderen in Fidelio (zoals Beethoven wel met zijn opera deed), wel om haar kat zo te noemen. Zo leuk, dit soort onverwachte contacten... In september gaan wij overigens een Beethoven-trip in en rond Bonn doen - voor weer een ander tijdschrift. Misschien rijden we nog wel door naar Wenen.

Wassen   Prachtige CP dit. Maar ik zie mensen op Facebook al weer mopperen. Te duur, je moet te vroeg vertrekken. Niet komen hier dan, dan hebben de liefhebbers van mooie plekken meer ruimte. En op tijd weg geldt natuurlijk alleen als het druk is: morgen mag ik de hele dag nog blijven staan als ik dat wil.
Mooie plek of niet: gewassen moet er natuurlijk wel worden.
Wilde planten   Op het terrein van de CP zelf, maar ook in het stukje 'wilde planten' even verderop bloeit van alles! De zanglijster heeft het hoogste woord, onder de camper huppelen minuscule kikkertjes, hun ouders kwaken in het vennetje, in de struiken zitten puttertjes en mezen.
Blauw   Korenbloemen: wat zijn ze toch mooi!
Duurzaam   Zo sta je toch heerlijk met je camper?
Vanavond een interessant webinar NKC over duurzaam camperen 'bijgewoond'. Zouden we echt in 2030 van de dieselcamper af zijn? Dan moet er nog het nodige veranderen...
De kleurenpracht begint al bij de ingang van de CP Blij Venneke.








 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten