05 juli 2021

Groot, groter, grootst...

Overdreven   Als je in zo'n voertuig woont begrijp ik het best, al vind ik het dan nog steeds een enorm overdreven groot apparaat. Maar met zoiets rondrijden voor vakantie en vrije tijd, dat vind ik ronduit idioot. Het staat in geen enkele verhouding meer tot wat je normaal zou kunnen noemen. Of gemiddeld, of betaalbaar voor zelfs bovengemiddeld verdienende mensen.

Mobiel   Ben je dan jaloers, vroeg iemand mij laatst? Niet in het minst. Los van de aanschafkosten. Los van het rijbewijs. Dit heeft niets meer met mobiel te maken. Het is mobiel, via snelweg en van het ene goed bereikbare terrein naar het volgende. Maar op de camperplaats waar ik bijvoorbeeld nu sta, daar komt dit gevaarte niet eens op.

Normaal   En dan je luifel uitdraaien. Is het zonnig? Nauwelijks. Maar stel je voor dat deze toch gaat schijnen. We moeten ons beschermen, hebben de bewoners gedacht. Sommige mensen kennen werkelijk geen enkele 'bovengrens' en zijn de relatie met normaal helemaal kwijt...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten