02 juli 2021

Trip 46 [5] Op weg naar Camperplaats Duynenwater

Prik   Arjan en Jacqueline Fokker van Camperplaats Blij Venneke kregen net hun tweede COVID-19 vaccinatie en daar moeten ze even van bijkomen, kwam Jacqueline vanmorgen zeggen. Arjan en ik zouden nog even een en ander bespreken, maar dat wordt iets later. Geen punt - ik heb de hele dag de tijd. Hoor intussen positieve berichten over het ontwikkelen van een geneesmiddel tegen corona: dat moet na infectie verergering en ziekenhuisopname voorkomen. Weer een stap verder, hopelijk.

Arjan Fokker houdt zijn prachtig aangelegde
camperplaats goed bij.
Concert   Vannacht heerlijk geslapen bij het concert dat de kikkers in het vennetje achter de camper verzorgden. En dat vanmorgen gewoon doorgaat - slapen kikkers nooit? Ik vind het overigens een heerlijk geluid, het mag van mij dag en nacht doorgaan. Geluiden van de natuur: hoe kun je daar nou 'last' van hebben, zoals ik wel eens van mensen hoor? Intussen huppelt er een konijntje langs de camper. En nog meer mini-kikkertjes springen er onder. Arjan wacht met het maaien van zijn natuurgebiedje, omdat daar in deze periode vaak jonge reeën in liggen. Heerlijk veel natuur dus hier tussen en rond de 25 camperplaatsen - met een eigen 'tuintje'.

Jumbo   Via een supermarkt in Eersel reed ik rond het middaguur naar Landgoed Duynenwater: hier zijn camperplaatsen en vindt morgen en overmorgen de Fotofair plaats. Ik koos voor een plek zonder stroom, dus ik reken op zon - en vanmiddag gaat dat goed.

Inchecken   De aankomst was nu heel wat beter geregeld dan twee jaar terug. Er staat een apart standje bij de ingang voor het inchecken van de campers. Alles lag klaar en omdat ik zo onhandig was geweest twee keer te betalen - ik had bij de aanmelding begin mei al betaald en dat was ik vergeten - kreeg ik ook gelijk te horen dat één betaling vandaag wordt teruggestort. En dat klopt. (Drie nachten zonder stroom € 62,50.)

Kinderen   Camperplaats Duynenwater is heel iets anders dan camperplaats Blij Venneke, een stukje verderop. Daar is niets voor kinderen, hier is het juist gericht op kinderen. Misschien ga ik hier nog wel eens met een kleinzoon naartoe.

Ruimte   Wel grappig: iedereen wil aan het water staan. Dus staan ze daar allemaal naast elkaar. Ik sta niet aan het water en heb heel veel ruimte voor mij alleen...

Zalm   Voor vanavond heb ik een zalmpasta besteld die in de camper wordt bezorgd. Op de tablet kan ik de Tour de France en het voetballen volgen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten