16 juli 2021

Trip 48 [6] Files... maar nu alle rust in Ottobeuren

Zicht vanaf de camping.

Files   De rit van Ladenburg naar Ottobeuren duurde door een aantal files langer dan ik had verwacht. Geen probleem, want de eerste afspraak heb ik nu pas maandagmorgen - hier in de buurt.

Alpenhut   Camping Ottobeuren van Sabine en Clemens Vollmar is nieuw: dit is het derde seizoen. Mooi sanitair, zicht op de Basilika van Ottobeuren. Er zijn 85 kampeerplekken en 34 slaapplaatsen als Matratzenlagern in de stijl van een Alpenhut.

Achterwielen   Vriendelijke ontvangst, informatie over de omgeving, Sabine begrijpt het helemaal. Geen plek is hier horizontaal: ik besluit de achterwielen op de keggen te rijden. Dat werkt: ik sta weer perfect recht.
Fiets eraf, eerst even naar de Basilika: ik voorzie regen later en ik kan gelijk wat boodschappen doen. Een eFiets is een zegen hier trouwens...
Vanuit de camper heb ik een prachtig uitzicht. Wat een luchten!
De abdij Ottobeuren is een benedictijner abdij en was een abdijvorstendom binnen het Heilige Roomse Rijk. Volgens de overlevering werd de abdij in 764 gesticht. Onder abt Adihelm (1082-1094) werd een kerk gebouwd.
Ik hoop morgen of zondag de kerk en de abdij te bezoeken. Vandaag alleen maar even langs gefietst. 
Op de weg terug naar de camping kwam ik langs de brandweerkazerne. Daar waren deze mannen aan het poetsen. Een foto maken is geen probleem. "Bouwjaar 1958 en alles werkt nog." Hij vertelde nog meer, maar dit dialect ben ik niet machtig.
Het is een schoonheid, nietwaar?
[Telefoonfoto]


















Achter mij stroom en water, in de verte de Basilika Ottobeuren.

Met de achterwielen op de keggen: dat heb ik nog niet eerder gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen