03 september 2021

Trip 52 [5] Skelter, voetballen, boodschappen en meer

Knuffel   Wat er nu toch naast me ligt...

Gisteren met Bram onder de douche geweest. Een invalidetoilet/-douche is hier op de camping: lekker ruim.

Afwas   Bram vindt afwassen leuker dan afdrogen. Het duurt dan even, het is niet allemaal direct schoon, maar hij doet zijn best.

Bang   "Ga je naar een boerderij met koeien? Maar Bram is bang voor beesten hoor", zei zijn moeder, mijn dochter. "Na deze week niet meer", voorspelde ik.

Stal   Intussen wil Bram tien keer per dag naar de stal. En de koeien kennen Bram al: die brengt ze wat te eten.
Skelter   We hebben van alles gedaan vandaag. Bram testte skelters en fietsjes, we deden boodschappen bij Jumbo, dronken wat op een terras in Hilvarenbeek, we voetbalden en Bram liet zich een beetje natspuiten door een ronddraaiende waterspuit van de boer. En de trampoline is ook blijvend populair.

Spelletjes   Bram is met zijn ouders altijd op een 'kindercamping', met animatie, voorstellingen, zwembaden en speeltuinen. En heel veel kinderen.
Wij doen het nu zonder animatie, voorstellingen, zwembaden en speeltuinen. Andere kinderen? Zijn er niet. Daarom begint Bram allerlei spelletjes zelf te verzinnen. Veel leuker in mijn ogen dan georganiseerd vermaak.


Schilder   
Onze buurvrouw schildert, ontdekte ik vanmorgen. Leuk gezicht. 'Natuurlijk mag je foto's maken'. Even de nieuwe 16-55 mm op de X-T3 geklikt. Dat is fijn werken!

Mezzacorona   Flesje wijn gekocht. De dame van de kassa garandeerde niet dat dit tegen corona helpt. Maar ik kan het toch proberen?

Morgenochtend opruimen, de luifel is vanmiddag kurkdroog opgerold. 's Morgens is alles hier buiten drijfnat. En dan naar huis. Of blijven? "Nou ik vind het hier wel leuk, maar ik wil ook wel weer naar huis. Ik wil het allebei", besloot Bram de avond. Niet het enige wijze woord dat uit zijn mond komt tijdens zo'n paar dagen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen