07 september 2021

Trip 53 [2] Rondje Friesland (Gaasterland)

Proef   Als ik vanmorgen wakker word en mijn digitale post bekijk zie ik dat de proef van ACSI Freelife magazine is binnengelopen. Prima vormgever(s) daar: het ziet er weer prachtig uit! 

Douche   Wij hebben een douche in onze camperbus, maar gebruikt was deze nog niet. Vanmorgen de stoute schoenen aan en de rest uitgetrokken. Waarachtig, het werkt. Goed warm water. Ja, de ruimte is beperkt, alles na het poedelen droog maken kost nogal wat tijd maar douchen kan. Het viel me zeker niet tegen! (Ja, douchen op de camping is, zeker hier ook, stukken eenvoudiger. Maar als we volgend jaar 'wild' staan in Noorwegen en Zweden is de aanwezigheid van een douche in de bus wel fijn.)

Bobil   De rest van de ochtend besteed aan een nieuwe opdracht van mijn Noorse opdrachtgever. Nog allemaal nieuwsstukjes rond de modellen 2022. Daarna koffie, brood klaarmaken en fietsen.
Slingeren   Heerlijk slingerende fietspaden door de bossen van het Gaasterland.

Landbouw   Alle ruimte voor fietsers. Je komt meer landbouwvoertuigen dan auto's tegen.
Oorlog   Tegen het einde van de oorlog - het zuiden was al bevrijd - werden deze mensen alsnog vermoord. 
Helden   En ook hier graven van helden die hun leven gaven om de indringers te verjagen.
Monument   Mijn fietsrit van vandaag, aangereikt door de camping: net geen 37 km. Het streepje rechts richting het water is naar het oorlogsmonument (twee foto's hierboven).

Leeuwarden   Morgen vertrek ik - via een toeristische route - naar de CP Leeuwarden.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten