25 september 2021

Trip 54 [10] Op weg naar...

Berlijn   Eigenlijk zouden we naar Berlijn gaan. Was al zo lang het plan. Maar - even onverwachte als prettige - huisvestingsperikelen houden ons weg van de Duitse hoofdstad. Omdat we de 30e in eigen land naar een huis gaan kijken. Dat, als het doorgaat, overigens pas tweede helft volgend jaar speelt.

Rursee   Dus vandaag al weer een beetje richting Nederland. In de Vulkaaneifel zijn we aangekomen. Camping Rursee, aan het gelijknamige stuwmeer, al was camperplaats Rurberg eigenlijk het doel. Maar die CP was rond 15:00 uur al helemaal vol. Niet zo erg, want dit terrein is eigenlijk ook best in orde. Met onze achterkant staan we aan een hoorbaar stroompje: slaap je heerlijk op.

Heet   Voor het eerst tijdens deze trip zetten we de stoelen buiten en draai ik de luifel uit: het is bloedheet in de zon! Een wandelingetje voert ons naar een van de uiteinden van het stuwmeer. Een smal paadje, dat wel.
Droogte   Links van ons het stuwmeer - waar maar weinig water in staat. Aan de oevers is te zien dat het meters hoger kan staan. 
Smal   Op het stuwmeer is ook watersport. Zeilboten, een sup, vissersbootjes. Lange, steile en hele smalle trappen leiden de watersporters naar beneden en boven. Het zou mijn jachthaven niet zijn...
Klimmen   En toen kwam er ineens een einde aan onze wandeling. Want om hier nou overheen te klimmen, dat ging ons net wat te ver. Sowieso zouden we dezelfde weg terug hebben moeten nemen, want om het stuwmeer heen lopen is zeker einde middag niet meer te doen.
Grand   Voor het eerst zie ik een VW Grand California op een camping. Ik was bij de introductie op Grand Canaria twee jaar terug: drie nachten sliep ik er in en drie dagen reed ik ermee. Mijn herinnering: geweldige rijeigenschappen, wat mindere kampeerkwaliteiten. Mooi is-t-ie zeker.
Mijn bevindingen verschenen destijds onder meer in Autoweek Campers.

Gezien   Bosmuisje, vechtende Vlaamse gaaien, boomklevers.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten