01 september 2021

Trip 52 [3] Bellen we 112 of...?

Vermist   Wat een avontuur was dat vanmiddag. Een stel met een buscamper, gisteren aangekomen, pompte twee sup boards op en ging daarna te water. Ik had net mijn camera gepakt omdat Bram gelijke plannen ontwikkelde, maar dan zonder sup board: hij wilde te water gaan, hoewel het berenkoud was.

Foto's   Ik maakte foto's van Bram en van dat stel 'suppers'. Later gaf ik hem mijn kaartje en zei dat ik foto's had gemaakt. Het was hun eerste keer op een sup board, had zij nog gezegd. "Maar waar is ze nu?", vroeg ik. Eind goed al goed, maar we waren haar - een Duitse - kwijt. Een Duitse buurman pakte zijn mountainbike om rond het meer te fietsen. De - Engelse - echtgenoot, nog in zwembroek, pakte zijn verrekijker maar zag niets. Paniek, toch wel. Uiteindelijk bleek ze op het andere meer de zijn. Daar ook wel met de verrekijker gekeken, maar niet gezien. Poeh... daarna zijn Bram en ik gauw een pizza gaan halen. En die waren heerlijk!

Pizza eten voor de camper.
Knooppunten   Vanmorgen zijn we rond het tweede meer gefietst. Na de lunch hebben we een knooppuntenroute van 15,5 km gefietst. Met een terrasje onderweg en een bankje in het bos. Bram fietst prima: een beetje onregelmatig alleen nog. Bij thuiskomst het zadel vaster gezet. Ketting gesmeerd. Ik vermoed dat er op het volgende terrein minder fietsruimte is. Morgen vertrekken we naar een boerencamping in Hilvarenbeek.


Kkkkkoud....!!! Maar hij deed het toch maar!


Duur   Toevallig ontmoette ik een stel dat op de fiets langs kwam op Landgoed Duynenwater. Ze vroegen mij of het hier nieuw is en of ik er ook stond. Plus: wat dat kostte. 'Te veel', was mijn antwoord. Want dat deze grote camperplaats nu zo leeg is heeft alles te maken met de prijs. Het echtpaar: "Wij staan hier dichtbij, met alle voorzieningen, voor 15 euro." Dat is nogal een verschil met de 25 euro hier. En dan moet ik de stroom nog apart afrekenen.

Crossen   Tuurlijk, ik koos er zelf voor. Reserveerde zelfs, bang dat het helemaal vol zou staan. Maar niet dus. Plek zat. Ik zal hier ook niet snel terug komen. Ja, voor de Fotofair volgend jaar wellicht. En nu, met kleinzoon, is het ook een aardige, veilige plek zonder auto's. Bram kan naar hartenlust rondcrossen op zijn nieuwe fiets. Bram vindt het een leuke camping in elk geval.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten