08 juni 2020

Campertrip 20 - Alblasserdam / Kinderdijk (3)

Aan mijn wekker lag het niet: om half vijf vanmorgen wilde ik opstaan om met het eerste licht de molens van Kinderdijk te gaan fotograferen. Alles stond klaar: rugzak, cameraspullen, wat te eten en een regenpak voor als het onderweg nat wordt. Maar: om half vijf goot het hier. Wekker uit en omdraaien dus... om om acht uur te zien dat de zon gaat schijnen. Om tien uur had ik echter een afspraak, te kort om even naar de molens te fietsen.

Heerlijke fietspaden - zonder toeristen op dit moment.
Vanmiddag reed ik een (knooppunten)route van 27 km (op mijn fiets zonder aandrijving...) Heerlijk fietsen is het hier, al staat er altijd wind - die molens staan (hier) niet voor niets (hier). Meer beelden hieronder.

Ik had van de beheerder van de Camperplaats Kinderdijk enkele routes ontvangen, maar uiteindelijk maakte ik er zelf een: 1 - 30 - 2 -  19 - 7 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1.

Iets meer dan 27 km vanaf de camperplaats en terug.
Onderweg stopte ik voor een familie ganzen met jongen en een tussen de Gele plompen broedende meerkoet, druk bezig het nestje te vervolmaken. En natuurlijk om af en toe een molen te fotograferen.

Meer beelden hieronder.

Met Hollandse luchten erbij vandaag.

Goed idee: gratis drinkwater!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen