01 juni 2020

Campertrip 18 - Steenderen, Gelderland (dag 4 en 5)

Gisteren namen we een rustdag. Lekker de hele dag niets doen. Luieren. Lezen. In slaap vallen. Nou goed, we deden een paar boodschappen bij de Coop, die beide pinksterdag open is. "De gemeente adviseerde dat, om het op alle dagen rustig in de winkel te kunnen hebben", kreeg ik desgevraagd te horen.
Vandaag namen we het pontje in Bronkhorst over de IJssel om naar Zutphen te fietsen. Daar vervolgens weer de brug over om in het centrum te geraken, waar we rond half twaalf arriveerden. Een mooi hotel met een terras: "Mogen we hier een kop koffie drinken?" Officieel pas om twaalf uur, luidde het antwoord. "Aha, ik hoor de ontsnapping." Heerlijk was dat, twee koffie verkeerd met een koekje tegen het oude centrum van het prachtige Zutphen.
Meer tekst en foto's: hieronder.
We liepen er wat rond en zagen dat overal de terrasjes vol stroomden. Daarna zochten we onze knooppunten weer op. Met de telefoon op het fietsstuur dit keer is dat wel erg gemakkelijk. 
We weken van de thuis uitgezette route af toen we het bordje Vorden zagen. Allemachtig, die kant op fietsen is toch ook prachtig. We vonden een bankje voor de meegenomen lunch en reden toen naar Bronckhorst, dat we grotendeels lopend namen. Bij een terras wilde ik een foto maken toen een man riep: 'Ik wil er niet op." Mijn reactie (automatische piloot zo langzamerhand): Dan moet je ergens anders gaan zitten. Omstanders moesten lachen. "Moet ik naar je toe komen?" Als je dat per se wilt: welkom. Maar eerst een foto maken.
Geweldige dag kortom. Vanavond een tafeltje besproken bij een restaurant in Steenderen. Het eerste diner buiten de deur in maanden!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten