25 juni 2020

Campertrip 25 - Ootmarsum/Zwolle (3)

Omdat elk mens wel 'een afwijking' heeft doe ik al enige tijd geen enkele moeite de mijne te verbergen. Openluchtmusea. Als er een openluchtmuseum in de buurt is moet ik er heen. En ik heb er al heel wat gezien, in binnen- maar vooral in het buitenland. Dit keer hoef ik de grens niet over: Ootmarsum heeft een bescheiden, maar alleraardigst openluchtmuseum.

Wat mij in openluchtmusea zo aantrekt is de sfeer die er hangt met al die gebouwen en spullen van vroeger. Overal zijn kleine en grotere stillevens gecreĆ«erd. Geweldig leuk om te fotograferen. Ooit verzorgde ik een fotoworkshop in een (Oostenrijks) openluchtmuseum: dubbel leuk!

Ga gerust het openluchtmuseum van Ootmarsum in: met de Museumjaarkaart is dat gratis. Een halve dag is genoeg. Het terras bij de ingang schenkt prima koffie en je kunt er ook lunchen.
Hieronder nog wat sfeerbeelden uit het openluchtmuseum van Ootmarsum.

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten