22 juni 2020

Campertrip 24 - LMC Sassenberg

Zonder paspoort in de camper naar Duitsland rijden is niet handig, nee, behoorlijk onverstandig zelfs. Jammer dat ik dat pas bedacht ter hoogte van Roosendaal. Bij Rucphen dus gedraaid en toch maar even het document bij me gestoken. Ik ben op weg naar de presentatie van de 2021-modellen (campers en caravans) van LMC bij de fabriek in Sassenberg.
De rit naar het Münsterland verliep verder probleemloos. Even pauzeren voor een plas en een broodje is in de camper wel heel veel simpeler dan met de caravan, ervaar ik elke keer weer. Alleen al het vinden van een plekje op de gewoon weer volle Duitse parkeerplaatsen is heel veel handiger. 

Toch maar eerst even naar de fabriek gereden. Geen hond te vinden. Maar wel een bordje: alleen toegang met mond/neuskapje. Voor alle zekerheid had ik iets dergelijks - met de weerstand van een zeef, maar wie ziet dat - in de camper gelegd. Toch maar even aandoen, want ook de receptie van de camperplaats/camping mag ik met een naakt gezicht niet in. Nou, zie mij eens, in de strijd tegen COVID-19. Op de eerste dag in ons land dat niemand hieraan is overleden. Dat kunnen ze in Duitsland nog niet zeggen.



Ik sta op Campingpark Heidewald in Sassenberg. Althans op de camperplaats daarvoor, voor de ingang. Kosten 14 euro, exclusief stroom. De prijs is normaal 13 euro, maar er is nu een Corona-Aufschlag. Pardon? Minder voorzieningen en toch een hogere prijs. Het is Duitsland. 
Stroom heb ik overigens onder de zon vandaag niet nodig. Waar ik morgen mijn bed parkeer weet ik nog niet.
Natuurlijk nam ik vandaag onmiddellijk het gisteren (..) verkregen lichtgewicht kleinood in gebruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten