02 juni 2020

Campertrip 18 - Steenderen, Gelderland (slotbericht)

De Adria 640 SLB Supreme (links op de foto) staat weer voor de deur. Daar blijft hij even staan - donderdag ga ik er nog even mee weg (solo), op bezoek bij een oud-collega op een camping in Maarsbergen. Héél lang niet gezien die collega, dus daar verheug ik me wel op.

Tijdens deze trip heb ik geprobeerd zonder stroomaansluiting te staan. Ik heb tenslotte twee huishoudaccu's (2 x AGM 100 Ah), een zonnepanneel (120 W), een Victron Smartsolar MPPT 75/15, een compressor koelkastje, verzwaarde dynamo (200A) en: een losse omvormer (12v ==> 230V). Maar deze laatste is helaas niet in staat ten minste één van de twee fietsaccu's op te laden. Daar wil ik dus iets aan doen. Zonder die fietsaccu's kan ik met dit zonnige weer praktisch onbeperkt zonder stroom - alles is LED, het wordt pas heel laat donker en dan zijn er nog enkele LED-lichtjes op batterijen en één op een zonnepaneeltje dat we bij ons hebben. Wordt vervolgd.

Waar ik nu aan denk: het laten plaatsen van een Victron accumonitor en een vaste omvormer, bij de accu's. Dat geeft het hoogste rendement en het kan tevens een zwaardere omvormer zijn die de fietsaccu's wel kan bijladen. Een en ander tegelijk met de jaarlijkse beurt: de teller staat intussen op 15.500 km. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten