24 juni 2020

Campertrip 25 - Ootmarsum/Zwolle (2)

Bad Bentheim - Ootmarsum bleek maar een kippeneindje. Voor elf uur was ik al op camping Kuiperberg. Leuk terrein voor rustzoekers: geen speeltuin, geen speeltoestellen. De grijsaards zijn hier om te wandelen en te fietsen. Ik blijf er twee nachten. Een laatste beeld van Bad Bentheim vanmorgen.


De vroege aankomst gaf mij alle tijd om vuil water te lozen, schoon water aan te vullen en het toilet leeg te maken. Ik heb hier ook maar weer eens de stroom aangesloten. Binnenkort heb ik een inverter aan boord, dan doe ik dat waarschijnlijk nog minder dan nu. (Kreeg de tip gelijk ook een priority switch aan te laten sluiten: dat idee heb ik even bij de dealer neergelegd.)
Vanmiddag ben ik lopend het centrum van Ootmarsum in geweest. Wat een leuk (kunst)stadje is het toch! Meer foto's hieronder.



Na een paar dagen camperplaatsen sta ik nu weer eens op een camping, dicht bij het centrum van Ootmarsum. Ook de stroom voor het eerst weer eens aangesloten.
Ooit een kippenboerderij (1966) die wat kampeerders toeliet. De ouders van de huidige eigenaar startten tien jaar later de camping: eerst gepacht, nu eigenaar van de grond.

Ook op de camping kijk ik even naar de - laatste - corona-persconferentie van de premier. Meer vrijheid - dat is de boodschap. Vanaf 1 juli. We krijgen meer ruimte omdat we afstand houden. Laten we dat vooral doen.

Hieronder nog wat foto's van Ootmarsum.


Prima sanitair op camping Kuiperberg in Ootmarsum.


Camping Kuiperberg krijgt naar verwachting vanaf 1 september 2020 de beschikking over tien ruime camperplaatsen. Het terrein ligt er al - men was even vergeten hiervoor een vergunning aan te vragen.


Op sommige campings klopt alles. Zoals hier, op de Kuiperberg. Chemisch toilet, vuilwater, afval, schoon water: alles bij elkaar. Zo handig en prettig... bij de ingang van de camping.


Sfeervol kamperen in Twente.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten