30 juni 2020

Campertrip 26 - Viva kamperen (Noord-Nederland)

Voor Viva kamperen (punt nl) - een samenwerkingsverband van tien caravan- en camperdealers, verspreid over het hele land - maak ik deze week een ronde langs de bedrijven in Noord-Nederland, te beginnen in Groningen. Vanmorgen ben ik naar CP Het Knooppunt in Nuis gereden. Met harde wind in de rug, dus lekker zuinig: deze tankbeurt kom ik op ruim 1:12,5 (Fiat Ducato halfautomaat, 150 pk, 640 cm).

Het Knooppunt wordt door de recent ververste TomTom Camper niet gevonden, althans niet op het ingevoerde straatadres. Google Maps, via Campercontact, stuurt je wel goed. Ik reed dus enkele overbodig kilometers... wat op de afstand Bergen op Zoom - Groningen geen ramp is.

Naast me de koeien en op het terrein nog drie campers. Met dit weer had ik ook niet veel drukte verwacht: harde wind, af en toe een bui, bewolkt.



Het eerste dat hier opvalt is de aparte 'aankleding' van het terrein. Dat is weer eens iets anders - en dat is per definitie leuk.
Onder mijn bus druppelt er iets. Het komt uit een kennelijk voor lekken bedoeld slangetje, ter hoogte van de uitlaat van de Truma combikachel. Eerst dacht ik: de (auto)airco, maar die staat niet aan. Binnen is alles kurkdroog. Dus even geen idee. De dealer ook niet, waar de bus volgende week sowieso is voor regulier onderhoud. Zolang het alleen buiten lekt...
Dit is toch kamperen op het Groningse platteland? Volop fietsmogelijkheden hier, met door de CP op papier gezette knooppuntenroutes.
Sanitair is er ook. Maar dit is geen CP waar je om het sanitair naar toe gaat. Hoeft ook niet - de meeste camperaars hebben alles zelf aan boord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten